חשיפת "כיכר השבת"

התשלום תמורת קבלת הבנות הופחת; הורים נטלו הלוואה

ההורים שבנותיהם לא התקבלו תחילה לביה"ס של דושינסקי, חתמו על הוראות קבע ונטלו הלוואות כדי לשלם למוסד הלימודים 10 אלף ש"ח - מחצית מהסכום שנדרשו לשלם טרם הפרסום (חרדים)

אילוסטרציה (צילום: מאיר אלפסי)

חשיפת "כיכר השבת": הנהלת בית הספר דושינסקי בבית שמש הודיעה להורים, כי היא החליטה להפחית את גובה התשלום אותה היא דרשה מהם תחילה כדי להכניס את בנותיהם ללימודים בשנת הלימודים שהתחילה אצלם השבוע.

ל"כיכר השבת" נודע, כי כעת ההורים ישלמו "רק" 10,000 שקלים, וכך תיעתר הנהלת בית הספר לקבל את הבנות שסורבו תחילה, כפי שנחשף אמש ב"כיכר השבת". כזכור, ההנהלה דרשה משמונה הורים תשלום של לא פחות מ-25,000 ש"ח(!) כדי שבתם תוכל להיכנס ללמוד בבית הספר של החסידות בביש שמש.

הרקע לפרשה המקוממת, הוא מגוריהם של משפחות אלו בשכונה אחרת, מרוחקת מגני הילדים של חסידות דושינסקיא בעיר, ולכן הן שלחו את בנותיהן הקטנות לגנים פרטיים. כשהן התבגרו, בקשו ההורים לשלוח אותן אל בית הספר של החסידות אך כאמור נתקלו בסירוב - אלא אם ישלמו סך של 25,000 ש"ח עבור כל בת. לטענת ההורים, דרישה מופקעת זו של בית הספר היא כדי לממן רכישת קראוון לכיתת הלימוד בה תלמדנה הבנות.

חשיפת המקרה המקומם

אמש בשעת לילה מאוחרת כונסו שמונת ההורים על ידי גורמים בהנהלת בית הספר, מהם כאמור הם שמעו כי הסכום ירד מ-25,000 ש"ח ל-10,000 ש"ח "בלבד", וכן כי הנהלת בית הספר הצליחה להשיג הלוואת גמ"ח עבור הורים אלו, אם הם יחתמו הוראת קבע לתשלום ההלוואה שבית הספר לקח עבורם.

להורים המופתעים הוצגו דפי הוראת קבע לתשלום עבור מוסדות בית הספר דושינסקיא, ולדברי ההורים נאמר להם כי הסכום המשולם בהוראת הקבע יועבר כאמור לגמ"ח מידי חודש לתשלום ההלוואה.

ל"כיכר השבת" נודע, כי ההורים - שבפניהם לא נותרה כל ברירה - נאלצו לחתום על טפסי הוראות הקבע לטובת המוסדות, תוך התחייבות לשמור את עצם החתימה על הוראת הקבע ותשלום ההלוואה בסודיות מוחלטת.

כזכור, אתמול אף נחשף ב"כיכר השבת" כי אחת הילדות שהוריה בחרו לשלוח לבית הספר טרם הסיכום שהושג לבסוף, הוצאה על ידי המנהלת ממתחם בית הספר והושארה ללא השגחה למשך שעות.

ניסיון להשיג את תגובת מנהל המוסדות גבריאל שישא, הסתיים בטריקת טלפון מצדו. תגובת המוסדות תפורסם, לכשתתקבל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר