טענות מביכות

השותף החרדי של איוונקה טראמפ-קושנר בקריסה כלכלית?

לצד תחקיר שפורסם ב"פוליטיקו" על עסקיו של משה לקס, מי שהיה השותף העסקי של איוונקה טראמפ, עולות טענות על חובות לנושים ודיווחים על פינוי עסקיו מבניין יוקרתי (חדשות)

ישראל כהן | כיכר השבת |
משה לקס ורעייתו, בתמונה שהופצה בליל הבחירות לנשיאות ארה"ב (צילום: מתוך פייסבוק)

משה לאקס, איש עסקים חרדי הנחשב לשותפה העסקי של איוונקה טראמפ, בתו של הנשיא האמריקאי דונלד טראמפ ומי שנטען כי עמד מאחורי השידוך בין איוונקה ובעלה ג'ארד, עומד במרכז תחקיר מקיף של "פוליטיקו" הסוקר את קשריו העסקיים עם הבת היהודיה של נשיא ארה"ב, ומאיר גם צדדים פחות חיוביים בשותפות הכלכלית בין השניים ובעסקיו של לאקס.

לאקס בנו של הנגיד החסידי חיים לאקס ז"ל מחסידות סאטמר, מתגורר עם רעייתו שיינדי בבית מפואר באחד הרבעים בניו יורק וידוע כאיש צדקה וחסד. אולם המגזין, בוחר לשים דגש על טענות של נושיו לפיהן הוא היה מעורב במעשי הונאה כלפיהם. לאקס מצידו טוען כי להיפך, הוא זה שהיה קורבן של נסיונות סחיטה שכוונו כלפיו.

אחד מהנושים, מאהיל סינגבי, טוען כי לאקס רימה לא רק אותו - אלא גם את איוונקה. על פי רשומות בתי המשפט, איוונקה ולאקס חידשו את ההסכם בין הצדדים על המשך שיתוף הפעולה בשיווק רשת התכשיטים היוקרתית בשנת 2011, והיא איפשרה לו להשתמש בשם של החברה הנושא את המותג שלה, זאת למרות שהוא הפר תנאים רבים בהסכם.

איוונקה טראמפ (צילום: shutterstock)

היחסים המשפטיים והכלכליים בין השניים, גורמים לטענת "פוליטיקו" לתהות על שיקול דעתה של הגברת הנחשבת כיום לאשה החזקה בארצות הברית.

ההכרות הראשונה של לאקס עם איוונקה היתה בשנת 2007 כשניסה לעניין אותה בהשקעה במיזם נדל"ני. "ראיתי במשה אדם עם רוח טובה שמבקש לקדם את הביזנס שלו בצורה מקצועית ומועילה ולעלות אותו לרמה גבוהה יותר. שנינו היינו ילדים של אנשי עסקים והינו דומים בשאיפה להרחיב את העסקים של הורנו לכיוונים חדשים" סיפרה.

במהלך אחת הפגישות העסקיות במסעדת פריים גריל הכשרה, נפגשה איוונקה בזכות לאקס לראשונה עם מי שיהיה לבסוף בעלה לעתיד גארד קושנר, אף הוא בן למשפחה עשירה.

בסופו של יום, הקימו לאקס ואיוונקה את המותג "איוונקה טראמפ פיין גולרי" ופתחו חנות מפוארת בשדרת מדיסון היוקרתית בלב מנהטן. לטענת המגזין, למרות ההצלחה המסחררת הראשונית, הרי שבשנת 2011 התמונה היתה פחות ורודה. חברת היהלומים של לאקס עמדה בפני תביעה גדולה אחרי שקיבלה משלוח גדול של יהלומים אולם סירבה לשלם עליו בטענה שהפרו את ההסכם.

הקרב המשפטי יצר סאגה שלימה של דיונים והכרעות על תשלומי מליוני דולרים מה שגרם לתסבוכת. בנוסף, נוצר סיבוך משפטי באשר לירושת אביו, כאשר שני נגידים מהקהילה החסידית תבעו את בני המשפחה בטענה שהסתירו סכומים עצומים של האבא במטרה להימלט מתשלום חובותיו. לטענתם, לקס שיקר ו"עבד עליהם" בכל נושא החובות.

על פי הטענות, חלק מגל התביעות סיבך גם את איוונקה זאת בטענה שהחברה לא שילמה מיסים למדינה בסך מאות אלפי דולרים. כך או כך מאז חצי השנה האחרונה השותפות העסקית עם איוונקה גם אינה ברורה, ובחלק מהרשומות לא מופיע שמה אם כי ייתכן ומדובר בצעד עסקי לקראת תפקידיה החדשים.

במקביל פורסם כי 10,000 מ"ר של שטחים קמעונאיים בבניין שפיצר בשדרה החמישית אותם שוכר לקס - עומדים לקראת פינוי בשל חובות.

לפי אחד המקורבים ללקס שצוטט באתר שמפעיל חוקר פרטי הפעיל במגזר החרדי בארה"ב, נושיו של לקס מופיעים במקום ומחליפים ביניהם מידע. "הוא חייב לי כסף. אני מתבייש להגיד כמה" אמר אחד מהם.

עורך הדין של לקס, ג'ייסון ג'. רבהון, מסר: "אין תגובה בשלב זה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר