התנאי - שההורים יהיו מרוצים

נשיא המועצת הכריע: לקבל את הפשרה בחיידר 'סנהדרין'

'ועד ההורים' של החיידר הספרדי 'סנהדרין' עלו למעונו של נשיא המועצת חכם שלום כהן וקיבלו את הכרעתו - לקבל את מתווה הפשרה לפינוי בהדרגה של החיידר, בתנאי שכללי הצניעות יישמרו (ארץ)

ישי כהן וישראל כהן | כיכר השבת |
ועד ההורים אצל הגר"ש כהן, הערב (באדיבות המצלם)

ההכרעה נפלה: נשיא מועצת חכמי התורה ראש הישיבה הגאון חכם שלום כהן הכריע הערב (שלישי) לקבל את הפשרה שהושגה בעניין פינוי בהדרגה של החיידר הספרדי 'סנהדרין' מהמבנה לטובת 'הסמינר הישן' - פשרה שנחשפה במלואה ב"כיכר השבת".

הערב, הגיעו חברי ועד ההורים של ת"ת 'סנהדרין' יחד עם סגן ראש העיר ומחזיק תיק חינוך חרדי בעיריית ירושלים, צביקה כהן, אל מעונו של נשיא המועצת בכדי לקבל את הכרעתו בפשרה שהוגשה.

כפי שדווח ב"כיכר השבת", הפשרה הושגה במגעים שנוהלו בין עיריית ירושלים - על ידי מנכ"ל העירייה אמנון מרחב ואברהם קרויזר, יועצו של ראש העיר ניר ברקת, לבין נציגי 'דגל התורה', חבר-הכנסת יעקב אשר, הגאון רבי ברוך סולובייצ'יק, וראשי 'החינוך העצמאי' הרב אליעזר סורוצקין - המנכ"ל, הרב מרדכי קרליץ והרב אריה דביר.

נשיא המועצת חכם שלום כהן האזין לטענות ועד ההורים שדיברו בכאב על תחושת הפגיעה והזלזול בילדים הקטנים שרובם נמנים על בני עדות המזרח וכעת ייאלצו ללמוד בתחילה באותו מבנה עם בנות הסמינר - מתוך הפרדה מוחלטת אמנם אך באותו מבנה, ובהמשך להעתיק את מקומם למבנה אחר.

ההורים הביעו את כאבם כי גם בהליך הפשרה אף גורם רבני או חינוכי ועסקני לא נועץ עימם ולא שמע את אשר על ליבם.

נשיא המועצת האזין מנגד להישגים המשמעותיים בפשרה שהושגה לטובת החיידר, שמע את הלבטים ושקל במשך זמן רב את כל הצדדים ולבסוף הכריע כי ההכרח לא יגונה וכי במצב הדברים שנוצר יש אכן לקבל את הפשרה המדוברת שהינה הרע במיעוטו.

נשיא המועצת ציין כי בקבלת הפשרה יהיה ניתן מצד אחד לפתור את בעיית מקום הלימוד של הבנות ואת האפליה הקשה ומאידך לדאוג במקביל גם לילדי ישראל תינוקות של בית רבן.

הגר"ש כהן הדגיש כי קבלת המתווה הינה "בלבד שההפרדה תהיה כהלכתה וכללי הצניעות יישמרו" ומינה שליח מטעמו לבדוק את נושא ההפרדה, בין החיידר לסמינר, שיבוצע על הצד הטוב ביותר.

ב'ועד ההורים' מציינים כי חכם שלום הורה לצביקה כהן שהוא יהיה אחראי לכך שהחיידר יקבל מבנה ראוי כדרישת ההורים המתנגדים לקבלת המבנה של 'שיח סוד' - בשלב זה מאחר ואינו משופץ - כך שהם מקבלים את הסכם הפשרה - בכפוף לתיקונים שיוכנסו בו. לשיטתם, כרגע לא מדובר על פינוי אלא על הפרדה במבנה ולכן חשוב שתהיה הפרדה מלאה.

לטענת 'ועד ההורים', חכם שלום כהן אמר כי צריך לדאוג לכך שדרישות ההורים ימולאו. ודרישותיהם הם - שיראו את ההסכם, שלא יפונו עד שיותאם מבנה לצרכיהם ותישמר הפרדה מלאה בין החיידר לסמינר - ולשם כך מינה את נכדו בן שמעון לפקח כי הדבר נעשה. 'ועד ההורים' ציין כי רק אחרי שהדרישות הללו ימולאו הם ימשכו את העתירה שהגישו.

נשיא המועצת אמר כי הוא סומך דעתו על יו"ר התנועה אריה דרעי וסגר"ע צביקה כהן שימשיכו ללוות את התהליך במסירות נפש עד למעבר של ת"ת סנהדרין למבנה ראוי ומכובד המתאים לצרכיהם כפי דרישות ההורים.

בכך, חתם נשיא המועצת את הסאגה וכעת ניתן לבשר על ההסכם שייצא לדרכו כאשר שותפים לו גדולי הדור מרנן הגר"ח קנייבסקי, הגר"ג אדלשטיין והגר"ש כהן.

מטעם 'ועד ההורים' נמסר לאחר פגישתם עם נשיא המועצת: "מרן פסק, אנחנו מקבלים. אנו מחוייבים לדעת תורה".

סגן רה"ע ומחזיק תיק חינוך חרדי צביקה כהן אמר ביציאתו ממעונו של נשיא המועצת כי "מרן ראש הישיבה נשיא מועצת חכמי התורה חכם שלום כהן שליט"א קיבל הכרעה והחלטה בענין ובכך אישר את פתיחת שנת הלימודים בירושלים על הצד החיובי ביותר, אשרינו שזכינו שאלו הם רבותינו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר