פרסום ראשון

המאבק בחילולי השבת: "כינוס המועצות" צפוי להידחות

כינוס המועצות לדיון על ריבוי חילולי השבת - נתקל בקשיים סביב שאלות מועד הכינוס והמיקום - בני ברק או ירושלים • בנוסף, נשיא המועצת הגר"ש כהן טרם הכריע בשאלת קיום הכינוס (חרדים, בארץ)

ישי כהן וישראל כהן | כיכר השבת |
(צילום: אלי סגל)

למעלה משבוע מאז חשיפת "כיכר השבת" כי ראשי המפלגות החרדיות, יהדות התורה וש"ס, מבקשים לכנס את מועצות גדולי וחכמי התורה לדיון חריג ומשותף, בכדי לדון בריבוי חילולי השבת בישראל, נראה כי מקורבי שלוש המועצות מתקשים לתאם מועד ומקום מוסכם בו יתכנסו חברי המועצות, כך שהכינוס המיוחד יידחה - ככל הנראה - לפחות בשבוע.

יתירה מזו, גורם בכיר המקורב למועצת חכמי התורה של ש"ס אומר ל"כיכר השבת" כי "ראש הישיבה הגאון חכם שלום כהן טרם הכריע האם בכלל יש צורך בכינוס שלוש המועצות".

כזכור, מי שהכריעו כבר בעד הכינוס היו מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן ומרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי - שאף מינה את מזכיר המועצת הליטאית, הרב אברהם רובינשטיין, לשליחו לזמן את גדולי ישראל לכינוס.

על רקע פגישת ראש הממשלה עם ראשי הסיעות החרדיות שהתקיימה בצהריים, גורמים במועצות חכמי וגדולי התורה ממשיכים לפעול כדי להוציא לאור את הכינוס המשותף של המועצות בו תוכרע כנראה סוגיית השותפות בממשלה על רקע חילולי השבת והפרת הסטטוס קוו, לאחר שגם בשבת האחרונה נמשכו חילולי השבת ברכבת ישראל.

ל"כיכר השבת" נודע כי עד כה קיים קושי בלוחות הזמנים לתיאום מועד מוסכם של גדולי ישראל לכינוס המועצות וזאת בעקבות רצף שיחות ושיעורים הנמסרים בקביעות או תואמו במועד מוקדם יותר ובפרט בימים עמוסים אלו - ימי חודש אלול, חודש הרחמים והסליחות, בהם מתקיימים כינוסים ועצרות התעוררות וסליחות בכל רחבי הארץ, ובשל "קבלת הקהל" בחצרות האדמו"רים בימי אלול.

גורם בכיר המקורב למועצת חכמי התורה אמר ל"כיכר השבת" כי "חברי המועצת משתתפים מידי יום בעצרות חיזוק והתעוררות ברחבי הארץ והתיאום בימים כאלו מורכב ובפרט שנשיא המועצת מרן הגר"ש כהן טרם הכריע דעתו בסוגיית קיום הכינוס ומועדו".

עוד נודע ל"כיכר השבת" כי שאלת מיקום הכינוס רחוקה מלהיות פתירה, כאשר מספר אדמו"רים התנו את השתתפותם בכינוס המשותף רק אם יתקיים בירושלים - בשל ימי אלול, בעוד גורמים כאלו ואחרים, בהם מקורביו של ראש ישיבת פוניבז' הגאון רבי גרשון אדלשטיין, מתעקשים דווקא על קיום הכינוס בבני ברק, שאלה אשר עומדת בעינה בשעת כתיבת השורות ורחוקה מפתרון.

בתוך כך, פגישת ראשי המפלגות החרדיות וראש הממשלה בנימין נתניהו, שנדחתה מיום חמישי להיום, הסתיימה ולדברי בכיר שנכח בפגישה: "הפגישה הייתה טובה, יש התקדמות משמעותית בנושא חילולי השבת ברכבת ישראל, הנושא עבר לאישור היועצים המשפטיים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר