הפשרה התקבלה

סוף לפרשת 'סנהדרין': דרעי יאשר את החלוקה

מנכ"ל משרד הפנים מרדכי כהן הודיע למנכ"ל עיריית ירושלים כי בכוונת שר הפנים לחתום על ההקצאה המקוצרת הנוגעת למבנה השנוי במחלוקת של החיידר הספרדי סנהדרין (חדשות)

ישראל כהן | כיכר השבת |
דרעי. יאשר את חלוקת המבנה (צילום: הדס פרוש - פלאש 90)

סוף לפרשת ת"ת סנהדרין, בה מעורבים מזה מספר חודשים רבנים, עסקנים ואישי ציבור במטרה להגיע להסכמות שיאפשרו את סבב פינוי המבנים שנקבע ע"י עיריית ירושלים.

הערב (ראשון) הודיע מנכ"ל משרד הפנים מרדכי כהן למנכ"ל עיריית ירושלים אמנון מרחב כי בכוונת שר הפנים אריה דרעי לחתום על הקצאה מקוצרת הנוגעת למבנה המחלוקת של החיידר הספרדי סנהדרין, על פיה תקבל הנהלת הסמינר הישן את הקומה הראשונה במבנה המדובר ואילו ילדי הת"ת ילמדו בשאר הקומות - זאת עד למציאת מקום חלופי מוסכם על ההנהלה וועד ההורים - כפי הפשרה שנחשפה ב"כיכר השבת".

לאחר דחיית תביעת העיריה בבג"ץ, מה שמנע ביצוע פשרת "יחלוקו" במבנה - הערב מאשר משרד הפנים את התכנית והעיריה פירסמה מצידה הליך הקצאה מקוצר כחוק לצורך ביצוע סבב המבנים.

את הפשרה הובילו בימים האחרונים רבני דגל התורה וכן נאמני ביתו של מרן שר התורה הגר״ח קנייבסקי שהיה מעורב בכל פרטי הפרשה מאז תחילתה.

כאמור, השר אריה דרעי צפוי לחתום על ההקצאה, זאת לאחר שהעירייה פרסמה מודעות רשמיות המבשרות על הליך הקצאה מהיר.

תלמוד תורה ספרדי תורני בשם "ימין ה׳" יזכה במבנה בשכונת רוממה, ממנו יפונו ילדי שיח סוד למבנה בשכונת בית וגן.
כזכור, הליך הפשרה וההסכמות היה בהוראתם של מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי, ראש ישיבת פוניבז' הגר"ג אדלשטיין ונשיא מועצת חכמי התורה הגר"ש כהן.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר