שדה הקרב העתידי

רחפן יורה, רובה חכם וכלים לא מאוישים. צפו

זהו דור העתיד של שדה הקרב: כלי לחימה שנראים כמו שנלקחו מסרט עתידני, צוללת לא מאוישת, טנקים וכלי רכב משורינים בהפעלה מרחוק. צפו בארסנל הנשק החדשני (צבא וביטחון)

רחפן יורה (צילום מסך)

הלחימה בשנים הבאות, תהיה שונה באופייה בהרבה מהלחימה כיום. הכלים הטכנולוגים והחכמים נכנסים לשדה הקרב ועושים את העבודה טוב יותר ובהרבה מהלוחם האנושי. בישראל עמלים כל העת לפתח אמצעי לחימה משוכללים אלה. מינהל פיתוח אמצעי לחימה במשרד הביטחון (מפא"ת) חשף היום (שלישי) שורה של פיתוחים צבאיים מתקדמים שעתידים לשרת את צה"ל בשנים הקרובות, באוויר, בים וביבשה.

בין הכלים שהוצגו: המשוריין העתידי "כרמל", שיגיע בפלטפורמות של טנק, נגמ"ש וכלי הנדסה כבדים, הרחפן שיורה מהאוויר בנשק קל, הרובה החכם לחייל שיורה רק אחרי נעילה על המטרה והצוללות הבלתי מאוישות למשימות של איסוף מודיעין ומיפוי.

הכצב"מים - הצוללות הבלתי מאוישות, הכלי החדש והקטן שכמותו יש כבר בעולם, זוכה בגרסה הישראלית שלו לגרסה מפותחת ומשוכללת בהרבה. מטרת הכלי לבצע משימות סריקה ומיפוי. הצוללת מסוגלת לצלול באופן כמעט אנכי ומהיר ולנוע בכל כיוון.

צוללת לא מאוישת (צילום: באדיבות מפא"ת במשרד הביטחון)

הטנק העתידי – כרמל, המשוריין יהיה שונה ללא היכר מטנק המרכבה ויוכל להוות פלטפורמה גם לנגמ"ש או לכלי הנדסה כבדים שיחליפו את הפומות הנוכחיות. הכרמל יכיל, כמו מרכבה סימן 4 של ימינו, מערכת ההגנה האקטיבית בסגנון מעיל רוח ליירוט איומים כגון טילי נ"ט, אך יתכן וכלל לא יזדקק להפעלתה: בתנאים מסוימים המשוריין החדש יוכל להפוך לבלתי נראה, עם "שריון שקוף" ובעל חתימה נמוכה הכוללת הנעה חשמלית מול מערכות הגילוי של האויב, בעיקר בלילה.

הפעלתו פשוטה והוא יכיל כמחצית מכמות צוות הטנק הרגיל: שני לוחמים במקום ארבעה. אלה יפעלו כמעט כמו טייסים, את תאם יקיפו מסכי טאצ' גדולים שיקרינו באמצעות מצלמות חכמות ומערכות גילוי אויב את כל מה שהטנק "רואה" מסביבו ואת המשך מסלולו.

הטנק העתידי (צילום: באדיבות מפא"ת במשרד הביטחון)

הרחפן היורה, מדובר בכלי נשק מפחיד, רחפן בגודל קטן יחסית שיישא עליו נשק קל דוגמת תת מקלע רובה סער או אפילו אקדח, לרחפן יכולות דיוק לירי צליפה, באופן שיפתיע את האויב וימנע סיכון לכוחות צה"ל.

הרחפן היורה (צילום: באדיבות מפא"ת במשרד הביטחון)

הרובה החכם – יורה רק אם יפגע מדובר במערכת אלקטרו-אופטית המולבשת על רובי הסער בצבא (אם16, תבור), במטרה לשפר דרמטית את סיכויי הפגיעה בכל מצבי הירי ללוחם, בדגש על ירי אחר מאמץ ועל מנת לפגוע בכדור הראשון, כדי שהמחבל לא יספיק לברוח במצב של החטאה.

רובה חכם (צילום: באדיבות מפא"ת במשרד הביטחון)

היסעורון – מסוק ללא טייס, מדובר במסוק ללא טייס, עם יכולת לטוס במהירות של 150 קמ"ש, לשאת משקל של עד 180 ק"ג, שיהוו תוספת ציוד דוגמת, תחמושת, מים, דלק ומזון ללוחמים מבלי לשנעם על הקרקע בצורה איטית ומסוכנת.

יסעורון (צילום: באדיבות מפא"ת במשרד הביטחון)

רובוטים לחי"ר והגנת גבולות ברכב בלתי מאויש, בצה"ל כבר עושים שימוש בכלי רכב בלתי מאוישים אך כלי הרכב הנוכחי ידע לתמרן בתנאישטח קשים תוך שמירת יכולות דיוק בירי.

רובוט לחי"ר (צילום: באדיבות מפא"ת במשרד הביטחון)

ראש מפא"ת, תא"ל במיל' ד"ר דניאל גולד, אמר עם חשיפת הכלים החדשים: "אנחנו עוסקים במגוון פיתוח אמצעי הלחימה, כולל הכשרת כלבים בישראל ליחידת עוקץ, במקום שנמשיך לרכוש אותם מחו"ל, העיסוק שלנו הוא במציאות פתרונות לכוחות להתמודדות עם כלל האיומים, מהפרות סדר, דרך איטום הגבולות בקרקע, מירי רקטות ומתחת לקרקע, פריצות תחום בעולם המב"מ (הפעולות החשאיות של צה"ל לסיכול התעצמות חיזבאללה וחמאס, י"ז), ועד להגנה טוטלית ושליטה מבצעית והתקפית בסייבר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר