יום לפני ה'מועצות'

'ועדת הארבעה' סיכמה: יופחתו חילולי השבת

משרד הרווחה הגיע לסיכומים עם וועדת חברי הכנסת שמונתו לטפל בענין חילולי השבת המתרבים, אך טרם ברור אם גם משרד התחבורה ייעתר לבקשותיהם. כל הפרטים (פוליטי, ארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
חברי הכנסת אורי מקלב ומיכאל מלכיאלי (צילום: שלומי כהן ומרים אלסטר, פלאש 90)

ועדת הארבעה, המורכבת מחברי הכנסת אורי מקלב, יואב בן צור, מיכאל מלכיאלי וישראל אייכלר התכנסה הצהריים (רביעי) לדיון משותף עם מנכ"ל משרד העבודה והרווחה אביגדור קפלן והצוות המקצועי של המשרד בכדי לדון בעבודות השבת המבוצעות ברכבת ישראל.

במהלך הישיבה הציגו אנשי המשרד את צמצום העובדות - כפי שהם רואים זאת - בשנה האחרונה, ולדבריהם ישנה ירידה במספר חילולי השבת.

מנכ"ל המשרד הציע במהלך הפגישה כי יבוטלו העבודות שתוכננו לשבת הקרובה וכן העבודות במהלך ראש השנה ויום הכיפורים, אך סיעת ש"ס הודיעה לו כי היו"ר השר אריה דרעי מסרב לקבל את ההצעה ודורש כי כל העבודות יבוטלו עד לאחר החגים, כפי שסוכם עם ראש הממשלה.

חברי הכנסת החרדים דרשו וקיבלו הסכמה לכך שיוכנס נציג המוסכם עליהם לוועדה המאשרת את העבודות בשבת. כמו כן, דרשו כי משרד התחבורה יעביר ימים קודם השבת את הבקשה לעבודות בכדי שיהיה ניתן לבחון האם מדובר ב'פיקוח נפש', שכן כעת הבקשות מועברות סמוך לשבת ביום חמישי.

חבר הוועדה ח"כ מיכאל מלכיאלי אומר ל"כיכר השבת": "בפגישתנו עם מנכ"ל המשרד התנהלה באווירה טובה בפגישה, אנחנו רואים שיש רצון טוב מצידם למנוע את חילולי השבת. כמובן שהכל יבחן במציאות ולא בהצהרות ומי שיכריע הם גדולי ישראל".

יצוין, כי טרם ברור האם במשרד התחבורה יקבלו את ההסכמות בין משרד העבודה לחכי"ם החרדים. כזכור, מחר (חמישי) ייתכנסו חברי מועצות גדולי וחכמי התורה לדיון חריג על הפרת הסטטוס קוו וריבוי חילולי השבת בישראל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר