איחוד הצלה וזק"א יהפכו לגופי הצלה רשמיים

השר לביטחון פנים, גלעד ארדן, הכריז ששני הארגונים יצטרפו לשורת ארגוני החירום בישראל יחד עם המשטרה, כיבוי אש ומד"א. הפיכת איחוד הצלה לגוף רשמי מגיעה כחודשיים לאחר שמשרד הבריאות הסדיר את נושא הקריאות עם מד"א ושם סוף למחלוקת בין ארגוני ההצלה בישראל (בריאות)

אסף ביננשטוק | כיכר השבת |
מתנדבי איחוד הצלה (צילום: איחוד הצלה)

ארגון "איחוד הצלה" הכולל 3,500 מתנדבים - רופאים, פארמדיקים וחובשים, ייקח מעתה והלאה חלק רשמי בכל אירועי החירום של ישראל: פיגועים, אסונות טבע וזירות אסון המוניות, זאת בעקבות הכרזתו של השר לביטחון פנים, גלעד ארדן על איחוד הצלה כגוף הצלה על פי סעיף 90א' לפקודת המשטרה.

הכרזתו של השר, מגיעה כחודשיים לאחר שמשרד הבריאות הוציא חוזר מנכ"ל המסדיר את חלוקת הקריאות במקרי חירום בין מד"א לאיחוד הצלה.

כזכור, נוצרה מחלוקת בין ארגוני ההצלה: מד"א ו-"איחוד הצלה" בעקבות עיכוב קריאות של מד"א למתנדבי ארגוני הצלה, ובעקבות כך פתחו אלה האחרונים מוקד חירום משלהם. בעקבות החלטת שר הבריאות ליצמן לאחד את כל ארגוני ההצלה תחת מוקד חירום אחיד, צאה הוראת מנכ"ל משרד הבריאות הכופה על מד"T להעביר מידע למוקד איחוד הצלה בצורה מלאה.

בנוסף, הצעת חוק שמקודמת על ידי חברי הכנסת גפני ומקלב, יוזמת מוקד חירום לכלל קווי החירום הטלפוניים. כפי שנהוג למשל בארה"ב (911).

ארגון איחוד הצלה הוקם לפני יותר מעשור במטרה ליצור קבוצת מתנדבים שתגיע באופן המהיר ביותר לכל אירוע: תוך 90 שניות ולהציע טיפול ראשוני לכל מקרה חירום, עד שיגיע הפינוי לבית החולים דרך האמובלנס. מתנדבי איחוד הצלה היו מקבלים את הקריאות של מד"א. כאמור, לאחר שנתגלעה מחלוקת בין הארגונים, הוחלט במשרד הבריאות להסדיר את הקריאות שיעברו באופן מלא גם לאיחוד הצלה שהפך השבוע לארגון הצלה רשמי.

ממשרד לביטחון פנים נמסר בשם השר כי "איחוד הצלה הוא ארגון מקצועי וחשוב שעושה עבודת קודש בהצלת חיי אדם. אין ספק שההכרה בארגון תחזק את כוחות ההצלה של ישראל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר