בצל התקיפה בסוריה

צפו בתרגיל: סיכול חדירת חיזבאללה מהצפון

לצד הדיווחים מסוריה על תקיפה ישראלית על מטרות לייצור נשק כימי נערך הלילה והבוקר תרגיל ענק בהשתתפות עשרות אלפי חיילים מיחידות שונות המדמה מלחמה בגבול צפון (צבא)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: יואב זיתון וידאו: תמיר אלבז ynet)

האם ישראל תוקפת שוב בסוריה? על פי מקורות זרים ישראל תקפה הלילה בסוריה כשבמקביל היא ערכה אימון גדול מאד בגליל התחתון שכלל עשרות אלפי חיילים. על אף רבבות המשתתפים בתרגיל הגיס הגדול בצפון, שכולל את כלל זרועות ואגפי הצבא, בהם עשרות מטוסי קרב של חיל האוויר, הפעולה המיוחסת לישראל התרחשה באין מפריע ולא עיכבה את התרגיל.

בצה"ל הקפידו בתחילת השבוע להבהיר שהתרגיל הענק, שכמותו לא התרחש מזה 19 שנים, לא מדמה לחימה בסוריה או מעורבות סורית. יחד עם זאת, יש באמ"ן מי שמכנה את המלחמה הבאה מלחמת הצפון ולא מלחמת לבנון, בשל הזיקה המוחלטת שנוצרה לציר השיעי בסוריה בעקבות מלחמת האזרחים בסוריה בא חבר חיזבאללה לאיראן וצבאו של אסד.

בשבוע הבא יגיע התרגיל לשיא כאשר יעבור משלב המגננה לשלב המתקפה והתמרון. הבוקר פורסם התרחיש של האימון שעלול לפתוח את מלחמת הצפון הבאה: חוליית רדואן של חיזבאללה, שכמותה רבות נלחמות בסוריה בימים אלה וצוברות ניסיון וביטחון, חודרת לישוב ישראלי סמוך גבול במטרה לחטוף אזרחים ישראלים ולשהות במבנה בית הכנסת של הישוב הפסטורלי כמה שיותר שעות.

הבוקר זה "קרה" בגילון שליד כרמיאל, מאחר שהגליל התחתון מדמה בתרגיל הגיס את שטח דרום לבנון. במסגרת התרגיל, לוחמי יחידה מובחרת, תחת פיקודו של מפקד החטיבה המערבית בגבול לבנון, אל"מ אליעד (מאור) מואטי, הוקפצו תוך דקות לזירת החדירה במטרה אחת: לחסל כמה שיותר מהר את לוחמי חיזבאללה, למנוע נפגעים ישראלים ולסכל את המטרה העיקרית של הכוח השיעי - תיעוד והפצה מהירה של הצבת דגל חיזבאללה צהוב בלב הישוב הישראלי, כתמונת ניצחון של נסראללה במלחמה הבאה.

"נהרוג את מי שינסה לחדור, ואף אחד לא יחזור ללבנון, גם לא אלה שיגיעו עם מצלמת הגו פרו", הסביר המח"ט מואטי והוסיף: "אנחנו לא מתרגלים פה את מה שקל ונוח. חיזבאללה לא באמת יכבוש את הגליל וינסה להפתיע עם פלוגות רדואן, רחפנים ופצמ"רים כבדים, אבל גם לנו יש הפתעות והרבה כוחות מיוחדים שיגנו בתוך הישובים".

חלק מהמסקנות לאחר מלחמת לבנון השנייה היו שהצבא לא היה ממש ערוך למלחמה והאימון הזה לצד אימונים נוספים והכנות שנערכות כל העת הוא חלק מהמהלך שאמור להכין את ישראל בצורה טובה יותר ח"ו למקרה של מלחמה בצפון.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר