החרדים הופתעו

"השופטים באו בלילה אחד ובזבנג ביטלו עבודה של שנתיים"

במפלגות החרדיות נערכים ליום שאחרי החלטת בג"צ שביטלה את חוק הגיוס. בכירים במפלגות החרדיות מאיימים כי במקרה ובממשלה יגנו על בג"צ הם ייאלצו לפרוש מהקואליציה (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
השופט הפורש, אליקים רובינשטיין (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

שנתיים ימים ישבו בכירי המפלגות החרדיות, המכהנים ואלו שהוזעקו ל"מילואים", כדוגמת אריאל אטיאס, וישבו סביב השולחן בכדי לנסח את חוק הגיוס החדש, במרכזו - הסרת איום הסנקציות הפליליות.

בשיחות סגורות העריכו רוב ככל הפוליטיקאים כי שופטי בג"צ לא יתערבו ויניחו להם הפעם. רק בשבוע שעבר התבטא אחד מראשי המפלגות החרדיות "בנינו את החוק והתקנות עם ייעוץ משפטי על כל אות, בכדי שזה יעבור את מבחן בג"צ, הערכה שלי זה יעבור".

אמש (ד'), לקראת שעות הערב, החלו הפוליטיקאים החרדים לשמוע שיאיר לפיד מכנס מסיבת עיתונאים בשעה 20:15, אז הם החלו להבין שמשהו קורה.

"אנחנו בבעיה" אומר הבוקר אחד מבכירי הפוליטיקאים החרדים: "יש לנו שנה, שזה הרבה זמן, אבל מעט זמן בשביל חוק כה מסובך ומעורר מחלוקת במשכן. חשבנו שהנושא מאחורינו, קיבלנו מכה כואבת ומפתיעה, לא התכוננו לזה. חשבנו שבמקרה הכי גרוע, השופטים יבקשו לתקן סעיף בחוק, אבל לא יפסלו עבודה של שנתיים".

אז מה עכשיו?, נערכים למספר מסלולים. "תראה, ייתכן מאוד שאנחנו נגיע עד בחירות, לא כאיום אלא כמציאות. תתאר לך מצב שמשה כחלון ממשיך להגן על בג"צ ולא יאפשר חוק עוקף או 'התגברות', מה נעשה? בוודאי שבמצב כזה נלך לבחירות לא כאיום אלא מחוסר ברירה".

בינתיים, במפלגות החרדיות נערכים לקראת הישיבה המשותפת הצהריים במשכן הכנסת. השר יעקב ליצמן בחר הבוקר לתקוף את השופט אליקים רובנשטיין, שופט דתי החובש כיפה. בשיחה עם גל"צ אמר ליצמן: "השופט במרכאות דתי רובינשטיין, הוא הולך עם כיפה, אבל בנושאים הדתיים הוא תמיד נגדינו, בקביעות הוא נגדינו. אף שופט לא בדק ולא ביקר בישיבה לראות מה זה ישיבה. הוא בדק איך לומדים?. הם מנותקים. עובדה שאומרים על השופטים אלה, לא רק בנושאים דתיים, אין מצב ששופט יודע שעבדו שנתיים על החוק הזה עם היועצים המשפטיים, והם יבואו בלילה אחד ויגידו זבנג, אין חוק. הם לא נבחרו אף פעם. אני עברתי בחירות, הם לא עברו בחירות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר