"פאר הדור והדרו"

תיעוד מפעים: האחדות וההערכה בין חברי המועצת

הגאון רבי ראובן אלבז כובד למסור שיחת חיזוק בפתח שיעורו של הגאון רבי דוד יוסף, והציבור זכה לחזות באחדות המיוחדת בין שני חברי המועצת שהרעיפו שבחים זה על זה • צפו (ארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: בן ציון שריף)

חבר מועצת חכמי התורה הגאון רבי ראובן אלבז הגיע אמש (ראשון) למסור שיחת חיזוק במסגרת שיעורו השבועי של חבר מועצת חכמי התורה הגאון רבי דוד יוסף בבית המדרש 'יחווה דעת'. מה שתפס את עיניהם של מאות המשתתפים היה האחדות ומילות השבח שהרעיפו חברי המועצת זה על זה כאשר כינו האחד את השני "פאר הדור והדרו". מידי שבוע "כיכר השבת" מגיש בשידור חוזר את השיעור השבועי המלא של הגר"ד יוסף.

בפתח דבריו הזמין הגר"ד יוסף את הגר"ר אלבז ואמר: "זכינו היום הזה שמשתתף איתנו מורנו הגאון הגדור, פאר הדור והדרו, (הגר"ר מגיב בביטול) רבי ראובן אלבז שליט"א. אני מתכוון לכל מילה שאני אומר. נמצא איתנו תלמיד חכם שקודם כל אתם יודעים כל הששים כמה אבי מורי אהב אותו כמו בן, אולי יותר מבן.

"הזכויות שלו בעולם התשובה, במה שמתרחש היום, בציבור שלנו, עולם התשובה ענק שהוא רוב מניין ורוב בניין של הציבור הספרדי. אני חושב שמגיע לכם פה, הציבור שלנו, שאוהב תורה ואוהב תלמידי חכמים, אני רוצה לתת לכם פרס היום הזה, וזה לשמוע את מורנו ורבנו הרב אלבז".

הגר"ר אלבז השיב לגר"ד יוסף: "כבוד ידיד נפשי, הגאון הגדול, באמת פאר הדור והדרו (הגר"ד מגיב בשלילה), זה פאר הדור והדרו. אני יודע מילדותו, אני מכיר את רבי דוד, עוד כשהיה בן 7-8.

"עם כל העיסוקים הגדולים, הענקיים, של כבוד הרב, עיסוקים רבים מאוד, אבל לא ימוש מתוך האהל, זו נשמתו, זו התורה, זה ההלכה והפסק. להוציא את הפסק, להוציא סריה כזו של ספרים, ממש לעומק ההלכה, לרדת עד עומקה של הלכה. בן פורת יוסף.

"אני לא אומר את זה בגלל שהוא מפאר אותי, אני יודע שזה הכל בכדי שאתם לא תבזו ותשפילו אותי חס ושלום, אני יודע... אבל אני אומר את הדברים, אלו דברים אמיתיים, ימשיך ויגדל עד שגדל מאוד".

צפו בתיעוד המפעים

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר