"מישהו רוצה לחטוף כדור?"

בהפגנת 'הפלג' בי-ם: שוטר שלף נשק ואיים על המפגינים

במהלך הפגנת 'הפלג הירושלמי' באזור רחוב בר אילן בירושלים, תועד שוטר במדים, שולף את הנשק האישי ומאיים בו על המפגינים • המשטרה: "השוטר הותקף; זומן לבירור האירוע" • צפו (אקטואליה)

כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-כ"ז בתשרי תשע"ח | 17.10.17
(צילום: שלומי כהן, “קבוצת מחאות החרדים הקיצוניים”)

במהלך הפגנת 'הפלג הירושלמי' בצומת שמגר בירושלים, תועד שוטר ממשטרת ישראל, שולף את הנשק האישי אל מול המפגינים, ולא מהסס לאיים עליהם עם נשקו.

"מישהו רוצה לחטוף כדור?", נשמעת הקריאה בסרטון שתיעד את השוטר מנופף בנשק כלפי המפגינים.

עדי ראייה טענו כי הדבר אירע לאחר שהשוטר נקלע לבדו לתוך ההפגנה וחלק מהמפגינים החלו ליידות עליו אבנים. בתגובה, ולצורך הגנה עצמית, שלף את נשקו.

המקרה החמור התרחש המהלך הפגנת 'הפלג הירושלמי', במחאה על מעצר שני תלמידי ישיבה עריקים ושליחתם ל-20 ימי מחבוש בכלא צבאי, כאשר עשרות מפגינים חסמו את רחוב שרי ישראל בירושלים ולאחר מכן את אזור בר אילן וירמיהו. במהלך ההפגנה בירושלים עצרה המשטרה שמונה מפגינים.

ממשטרת ישראל נמסר ל"כיכר השבת" בתגובה כי "מבדיקה ראשונית עולה, השוטר שנסע בניידת באזור בר אילן , נקלע לפתע לתוך קבוצת מפגינים אלימה אשר התגודדו סביבו יידו אבנים וחפצים שונים לעבר הניידת וחסמו את הרכב בגופם, כל זאת תוך שהם מתקרבים אליו באופן מאיים, מנערים את הניידת ומגדפים אותו. בשלב מסויים השוטר חש מאיום וניסה להרחיקם מהמקום".

במשטרה מדגישים כי "למרות האמור, השוטר זומן עוד אמש למפקדיו לבירור האירוע ונסיבותיו".

בתוך כך, המחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) הודיעה הבוקר כי תבדוק את התקרית.

הפגנה דומה התקיימה גם בצומת הרחובות רבי עקיבא וז'בוטינסקי בבני ברק. הרחוב נחסם לתנועה לזמן מה והמשטרה עצרה ארבעה מפגינים.

גם ברחוב נהר הירדן בבית שמש הפגינו עשרות. הכביש נחסם לסירוגין.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר