הסערה הבאה?

הוראה: לא רק הרב הצבאי יקריא את פרק התנ"ך בהשבעה

אגף כח אדם בצה"ל יצא בהרואה חדשה לפיה מפקד היחידה יוכל לבחור את זהות האיש שיקריא את פרק התנ"ך במהלך טקס השבעת הטירונים, תפקיד שהיה שמור לרב הצבאי (צבא)

ב. ניסני | כיכר השבת |
השבעה. אילוסטרציה (צילום: פלאש 90)

הסערה הבאה? הוראה חדשה של אגף כח אדם בצה"ל קובעת כי מעתה והלאה יוכל מפקד היחידה לבחור את זהות האיש שיקריא את פרק התנ"ך במהלך טקס השבעת הטירונים, זאת לאחר שעד כה התפקיד היה שמור רק לרב הצבאי של היחידה, כך מדווח הבוקר (שלישי) בעיתון 'ישראל היום'.

על פי הדיווח, ההוראה החדשה הועברה בקבוצות הווטסאפ של הרבנים הצבאיים. רב צבאי אמר לעיתון כי "לאט לאט הולכים ומצמצמים את תפקידו של הרב הצבאי".

לדבריו: "זו מגמה שהתחילה לפני כמה חודשים, כשקצין חינוך ראשי החליט לקצץ ולהוציא את הרבנים מהטקסים הרשמיים. אמנם אין איסור הלכתי שדרוזי יקריא את פרק התנ"ך, אבל זו כבר מסורת שזה חלק מתפקידו של הרב. רוצים להצר את צעדיהם וסמכויותיהם של הרבנים, ועושים את זה שלב אחרי שלב".

מדובר צה"ל נמסר כי "בהוראה המעודכנת נכתב כי בעל תפקיד אשר נקבע על ידי מפקד היחידה יכול להקריא את פרק א' בספר יהושע. את קריאת הפרק יוכלו לבצע רבנים צבאיים ובעלי ובעלות תפקידים אשר יאושרו על ידי מפקד היחידה. מרכזיות הרב הצבאי בטקס נותרה במקומה והוא נוטל חלק בטקס ההשבעה, בין שבקריאת הפרק ובין שבטקסט אחר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר