'מתחברים במשחק'

"חדר בריחה" אצלכם בסלון - ביקורת משחק

הגעתם למעבדה אחרי שהתנדבתם להשתתף במחקר רפואי. אבל משהו קורה שם ואתם מאבדים את ההכרה וכשמתעוררים מבינים שננעלתם שם ואתם חייבים לברוח מהר (משפחה)

נתנאל לייפר | כיכר השבת |
(צילום: הקוביה)

בדרך כלל טורי המלצות המשחקים שלי עוסקים במשחקים בהם החוויה היא רב פעמית וניתן לשחק בהם שוב ושוב וכן כאלו בהם המשחק הוא תחרותי בין השחקנים, אך לאחרונה ישנו ז'אנר חדש ומהנה לא פחות של משחקים חד פעמיים המעניקים חוויה משפחתית ממוקדת וחדה יותר שלאחריה המשחק מסיים את תפקידו ואינו שחיק יותר.

משחקים מסוג זה משתייכים לז'אנר המשחקים השיתופיים בהם השחקנים אינם מתחרים זה בזה אלא מתאחדים יחד כדי ל"לנצח את הלוח" שמפעיל מולם קשיים ומכשולים.

בארץ משחקים חד פעמיים הם ז'אנר חדש לחלוטין אך בחו"ל בשנים האחרונות יצאו משחקים רבים כאלו רובם מוגדרים כ"משחקי לגסי" בהם משחקים סדרת משחקים מסוימת ולאחריה המשחק מסיים את תפקידו ומושלך לפח. המפורסם שבהם הוא משחק ה"פנדמיק לגסי" בו מנסים השחקנים לעצור התפשטות מגיפה בעולם כולו באמצעות מעבדות מחקר וחוקרים. משחק הפנדמיק נחשב לאחד מהמשחקים השיתופיים המוכרים בעולם, הוא ניתן למשחק פעמים רבות וכאמור יצא עבורו גם גרסת הלגסי שהפכה ללהיט בינלאומי של ממש, בה המשחק משתנה על פי הפרקים בו משחקים ובסיומו הוא מושלך לפח.

משחקים שיתופיים הם הזדמנות מצוינת לשחק עם בני המשפחה וזאת מבלי ליצור את המתיחות שנוצרת לעתים מהתחרותיות שסביב משחקי הקופסא. בנוסף המטרה המשותפת מאחדת בין בני המשפחה או החברים ויוצרת אווירה כיפית וחיובית.

הפעם בחרתי לשחק עם בני משפחתי במשחק שיתופי מתוך סדרת 'EXIT', סדרת משחקי חידות חדשים ואינטליגנטים לכל המשפחה או לקבוצת חברים, עד 6 שחקנים. הקונספט דומה לחדר בריחה – מתחילים את המשחק עם סיפור מסגרת שממקם את המשתתפים במקום נעול כלשהו, ממנו הם צריכים לברוח, בלחץ של זמן.

בפרק בו בחרנו לשחק "המעבדה הסודית" אתם מגיעים למעבדה מודרנית אחרי שהתנדבתם להשתתף במחקר רפואי. אבל משהו קורה שם ואתם מאבדים את ההכרה וכשמתעוררים מבינים שננעלתם שם ואתם חייבים לברוח לפני שיתחילו בניסוי שאת תוצאותיו אתם מעדיפים שלא לדעת...

התוכן מאוד מסקרן, מפתיע ומכניס את השחקנים לאווירת משחק אינטנסיבי ומרגש. יש דרגות קושי שונות על פי רמת השחקנים. בכל קופסא הוראות מפורטות שמלוות את השחקנים ובדומה לחדרי בריחה – אפשר לקבל טיפים, רמזים וגם עזרה בפתרון, במידה ונתקעים לאורך הדרך וזה לא תמיד קל במיוחד...

המשחק מבוסס דמיון בשילוב האביזרים הפיזיים שמגיעים בתוך קופסת המשחק הקטנה אך המפתיעה בעיצובה – כתבי חידות שונים ועוד. בכל משחק ישנם קלפים, דיסק מפענח ייחודי וספרון החידות. כדי לשחק צריך להצטייד רק בכלי כתיבה ובשעון או סטופר למדידת זמנים, כי יש מוטיב חזק של לחץ זמן לסיים את הכל. על קופסת המשחק כתוב שהוא אמור לקחת בין 45- לשעה וחצי אך אנחנו (שני מבוגרים ושני ילדים 12-13) התקשנו למדיי וסיימנו אותו רק לאחר כשעתיים. כמובן שהתחושה היא שלו ננסה חדר נוסף נהיה מיומנים יותר ונפתור אותו הרבה יותר מהר.

המשחק מומלץ על ידי ה'קוביה' מגיל 12 ומעלה ובהחלט הוא מאתגר גם למבוגרים. החידות היו מורכבות למדיי ודרשו חשיבה יצירתית כדי לפצח את הרמזים המעניינים ששתלו יוצרי המשחק. אם אתם מחפשים משחק קליל ורגוע פשוט תבחרו משחק אחר.

כיום יש 3 משחקים שונים ('המעבדה הסודית', 'קבר הפרעונים' ו'הבקתה הנטושה') ובהמשך מבטיחים בחברה יגיעו חידות נוספות. יצוין, כי המשחק מעוצב בצורה שמתאימה לחלוטין גם למשפחה החרדית ואין בו שום דבר שיכול לגרום לחוסר נוחות או התאמה לרוח היהדות.

כאמור, אי אפשר לשחק במשחק שוב, גם כי כבר יודעים את הפתרונות לכל החידות, וגם כי נעשה שימוש באביזרים המצורפים למשחק, חלקם מתקמטים או נכתב עליהם.

לאלו התוהים האם משתלם לרכוש משחק חד פעמי (מחירו נע בין 80-100 ש"ח תלוי באיזו חנות), מחירו של חדר בריחה הוא כ-100 ש"ח לכל אדם לכל הפחות, כאן מדובר בחוויה משפחתית של כשעה וחצי במחיר כרטיס אחד בלבד, חוויה שגם מצריכה מכם להפעיל את תאי המוח האפורים וגם יוצרת מטרה משותפת לבני המשפחה ומקרבת ומחממת את הלבבות. בילוי מומלץ במיוחד לימי החורף הקרים והגשומים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר