נר של אמת

התשובה ל-BDS: סטודנטים מבקרים בקראון הייטס

המסע שיילחם בהסתה של ה-BDS? מאות סטודנטים מרחבי העולם עשו סוף שבוע ארוך במרכזים היהודיים בניו יורק. השיא: תפילה ב'אוהל' הרבי מליובאוויטש • צפו בתיעוד (עולם)

שאול כהנא | כיכר השבת |
(צילום: בנצי ששון)

מול ההסתה האנטי ישראלית הגואה בקמפוסים הגדולים בעולם - התושבים והמבקרים בשכונת קראון הייטס החב"דית בברוקלין התקשו להחמיץ את המחזה יוצא הדופן הבא: יותר מ-1,200 סטודנטים מהאוניברסיטאות היוקרתיות בעולם ישבו בבניין 770, בית מדרשו של הרבי מליובאוויטש, והשתתפו ב'התוועדות' חסידית משל היו בחורי ישיבת חב"ד ולא סטודנטים מהקמפוסים היוקרתיים ביותר בעולם.

האירוע, שנערך בשבת האחרונה, התקיים במסגרת השבתון השנתי של הארגון 'חב"ד בקמפוס', שבו חברים אלפי סטודנטים הלומדים בלמעלה מ-117 קמפוסים ואוניברסיטאות ברחבי העולם. מדובר בסטודנטים יהודיים שמסומנים כאנשי העתיד של תחומי הממשל, הכלכלה והמשפטים בעולם. אלה משתתפים בתכניות העשרה יהודיות של חסידות חב"ד לאורך השנה, ומתקרבים לאור היהדות באמצעות לימוד תורה ושמירת מצוות מעשיות.

השבתון היוקרתי לא פסח גם על אטרקציות 'גשמיות': במהלך השבתון נהנו המשתתפים מסיורים באתרים המרכזיים של העיר ניו יורק - פסל החירות, מגדלי מנהטן ואתר ה'גראונד זירו' - זאת לצד הרצאות, סדנאות ושיעורים מפי מיטב המרצים בחסידות חב"ד, אירוח לסעודות שבת והצצה לחיי הקהילה היהודית במרכז חב"ד העולמי שבקראון הייטס.

אחד הרגעים המרגשים במסע התרחש במהלך טקס הבדלה עוצמתי, בליווי מוסיקלי, שריגש את מאות הסטודנטים. אולם פסגתו הרוחנית הגדולה של המסע הייתה בתפילה בציונו הקדוש של הרבי מליובאוויטש, שבה שפכו הסטודנטים את ליבם והתחטאו בתפילה זכה מעומק הלב.

"השבתון נותן לסטודנטים את האפשרות להתחבר לסטודנטים יהודים נוספים מרחבי העולם, להחליף רעיונות ולהגדיל את הידע שלהם בכל הקשור ליהדות", אומר הרב יוסי גורדון, נשיא ארגון 'חב"ד בקמפוס' העולמי. "אותם סטודנטים, שרבים מהם לומדים במקומות שבהם האנטישמיות והשנאה לישראל גואה, לרבות פעילות אינטנסיבית לצערנו של ה-BDS - מגיעים לסוף שבוע של גאווה יהודית, מה שמשאיר בהם חותם עז, לצד תשובה לכל התהיות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר