נתפס בהחזקת אמל"ח

הקצין הדתי הבכיר הודיע על פרישה מצה"ל

תא"ל מרדכי כהנא, קצין איסוף קרבי ראשי, נאלץ לפרוש היום מצה"ל בעקבות החקירה המתנהלת נגדו, לאחר שנחשף כי במשך שנים החזיק ברשותו ציוד ונשק ללא אישור מתחייב (צבא)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
תא"ל מרדכי כהנא (צילום: דובר צה"ל)

קצין איסוף קרבי ראשי, תא"ל מרדכי כהנא, נפגש היום (שני) עם הרמטכ"ל איזנקוט וביקש לסיים את שירותו הצבאי.

כזכור, הקצין חשוד כי החזיק במכולה פרטית רובה קלצ'ניקוב, אקדח, אמצעים לראיית לילה וכדורים, בחשאי - וללא האישורים המתחייבים. בשל חקירת מצ"ח שנפתחה נגדו, נאלץ הקצין הדתי הבכיר לפרוש מהצבא.

את המכולה העביר כהנא מבסיס לבסיס, בהתאם לתקופות שירותיו. הוא אף שיפר, חידש והשמיש את הנשק למטרותיו שלו, ולאחר מכן הסתיר אותו וביקש מנהגו להחביאו. את רובה הקלצ'ניקוב הוא כנראה נשק שנלקח כשלל בקרבות עם חמאס באחד המבצעים בעזה.

תא"ל כהנא, אחיינו של מאיר כהנא מייסד 'כך', צמח בחטיבת גולני לאחר שהתגייס במסלול ישיבת הסדר. כשהיה טירון נפצע בפיגוע דקירה בירושלים, אך המשיך בשירותו הצבאי, בהמשך פיקד על סיירת גולני ויחידת אגוז ולחם במלחמת לבנון השנייה בקרב הקשה בכפר הלבנוני מארון א-ראס מול מחבלי חיזבאללה.

כהנא - מסכם את אחד הקרבות המסובכים שניהל (צילום ארכיון: דובר צה"ל)

מדובר צה"ל נמסר: "הרמטכ"ל נפגש היום עם מפקד מערך הגנת הגבולות וקצין האיסוף הקרבי הראשי, תא"ל מרדכי כהנא, והם דנו באירועים האחרונים, שעליהם לקח הקצין אחריות מלאה. בשיחה ביקש הקצין מהרמטכ"ל לסיים את תפקידו ולהקדים את פרישתו מצה"ל, והרמטכ"ל נעתר לבקשה".

"הרמטכ"ל הדגיש כי מעשיו של הקצין אינם הולמים התנהגות המצופה מקצין בצה"ל, אך לזכותו עומדים גם עברו הצבאי המשמעותי במגוון תפקידי פיקוד ולחימה במשך כמעט 30 שנות שירות".

כהנא עצמו, במכתבו לרמטכ"ל, כתב היום: "במהלך השבועיים האחרונם נחקרתי לצערי בשל הימצאותם של פריטים שונים במכולה שהוצבה בבסיס שבו שירתי. שיתפתי כמובן פעולה באופן מלא בחקירה, והבהרתי שדבר מהפריטים לא היו לטובתי האישית, חלילה. ועדיין, גם בעיניי שגיתי בקיום הנהלים".

יצויין, כי גם לאחר סיום שירותו בצה"ל, תימשך החקירה שנפתחה נגדו במצ"ח (המשטרה הצבאית החוקרת).

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר