מייד אין ישראל?

חברה ישראלית תובעת את אפל: השתמשה בפטנטים שלנו

החברה שמייצרת רכיבים אופטיים למצלמות סמארטפונים הגישה תביעה כנגד ענקית הטכנולוגיה אפל שעל פי טענתה השתמשה במספר פטנטים שהוצעו לה בעבר על ידי החברה הישראלית (דיגיטל)

(צילום: שאטרסטוק)

Corephotonics הישראלית, העוסקת בייצור רכיבים אופטיים למצלמות סמארטפונים, הגישה תביעה נגד חברת אפל האמריקנית בגין הפרה של לא פחות מארבעה פטנטים בתחום, אשר לטענת עורכי הדין של החברה, מיושמים באייפון 8 פלוס החדש, אותו הציגה חברת אפל בחודש ספטמבר האחרון וגם באייפון 7 פלוס הכולל שתי עדשות שהוצג בשנה שעברה.

בכתב התביעה מצוין שבעבר נערכו פגישות בין נציגים משתי החברות לגבי האפשרות של שיתוף פעולה טכנולוגי ביניהן והטמעה של הטכנולוגיות הישראליות במכשירי האייפון העתידיים, אולם פגישות אלו לא הניבו תוצאות משביעות רצון לשני הצדדים והוחלט על סיום המגעים. ב-Corephotonics טוענים בכתב התביעה כי זה לא מנע מאפל להעתיק לא פחות מארבעה פטנטים רשומים של החברה הישראלית.

דוד מנדלוביץ (מתוך פייסבוק)

מדובר בשני פטנטים העוסק בעדשת המיני טלה-פוטו, זו שמאפשרת לבצע זום אופטי, פיצ'ר שקיים רק במכשירים מעטים כיום, פטנט נוסף שעוסק בזום באמצעות צמצם כפול, ופטנט נוסף שעוסק בצמצם דק בעל רזולוציה גבוהה. מילים מורכבות למדי שבסופו של דבר מייצגות את הפיתוחים של החברה שעוסקים בעדשות צילום קטנות ואיכותיות שמסוגלות לבצע זום אופטי הן בצילומי סטילס והן בצילומי וידאו.

בתביעה מבהירה החברה באמצעות באי כוחה כי גם הצרכנים שרכשו את דגמי האייפון המדוברים, מפרים את הפטנטים של החברה הישראלית והיא דורשת פיצוי מחברת אפל במקביל לדרישה להפסיק את ייצור המכשירים המדוברים. להערכת גורמים המעורבים בנושא התביעה, האייפון X החדש הושאר מחוץ לתביעה מאחר והתביעה הוכנה עוד בטרם הושק המכשיר באופן רשמי.

מחברת אפל לא נמסרה תגובה בנושא התביעה.

מייסד החברה פרופסור דוד מנדלוביץ השתתף בכנס המובייל הגדול שנערך בברצלונה בחודש פברואר האחרון בזמן שיצרנית הסמארטפונים הסינית הגדולה, חברת Oppo, הציגה בגאווה אב טיפוס למצלמת סלולר שמסוגלת לבצע זום אופטי X5 במצלמת סמארטפון, המבוססת על הטכנולוגיה החדשנית של חברת Corephotonics.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר