התייצב בביהמ"ש

הנשיא לשעבר ברק אובמה לא נבחר כמושבע

נשיא ארה"ב לשעבר, ברק אובמה, מתנהג כאזרח מן השורה (למעט השיירה) ואתמול הגיע לבית המשפט בשיקגו להשתתף בחבר המושבעים - אך בסופו של דבר לא נבחר (אקטואליה)

אובמה, שנה באזרחות (צילום: שאטרסטוק)

נשיאה הקודם של ארצות הברית ברק אובמה, שבימים אלו ממש סוגר שנה מאז סיים את תפקידו, הגיע אתמול (רביעי) לבית משפט בשיקגו על מנת להיות שותף בחבר מושבעים, שעל פי החוקה האמריקנית הינה חובה אזרחית - אך בסופו של דבר לא נבחר לחבר המושבעים.

אובמה יצא מביתו בשכונת קנווד בדרום שיקגו והגיע לבית המשפט על שם ראש העיר ריצ'רד דיילי. הוא לבש ז'קט כהה וחולצה מכופתרת, אך העניבה שהייתה חלק בלתי נפרד מהופעתו, נעדרה הפעם. - כשיצא נופף לשלום למאות האנשים שהגיעו במיוחד לאחר ששמעו את הדיווחים על זימונו לחבר המושבעים.

שופט בית המשפט בשיקגו טים אוואנס אמר בישיבת תקציב מחוזית, כי אובמה זומן לכהן בחבר מושבעים באילנוי. "הוא הבהיר לי דרך הנציגים שלו שהוא יבצע את חובתו הציבורית כאזרח ותושב הקהילה", אמר אוואנס, והדגיש שביטחונו של הנשיא לשעבר נמצא בראש סדר העדיפויות. אתמול שהו בבית המשפט סוכנים של השירות החשאי ועסקו בהכנות לקראת התייצבותו של הנשיא לשעבר.

בארצות הברית חבר המושבעים נבחרים באקראי מפנקס הבוחרים ,מקבלים זימון ובתום שאלון מחליט בית המשפט אם הם ישתתפו בחבר המושבעים או לא. במידה ובסופו של דבר יכלל אובמה בחבר המושבעים, יקבל עבור כך הנשיא לשעבר 17.20 דולר ליום, ויידרש לצפות בסרטון ישן שמסביר על חובותיו. לזכות אובמה נזקף כבר עבר משפטי עשיר: אחרי לימודי המשפטים בהרווארד הוא עבד כעורך דין, ואף שימש כמרצה למשפטים באוניברסיטת שיקגו.

העבר מגלה כי אובמה הוא לא הנשיא הראשון שנקרא לחבר המושבעים לאחר סיום תפקידו, ב-2015 הגיע ג'ורג' בוש הבן לבית המשפט בדאלאס להליך בחירת מושבעים. בוש אמנם לא נבחר לכהן בחבר המושבעים, אך השתתף בתהליך והצטלם עם מושבעים פוטנציאליים. אובמה קיבל זימון גם ב-2010, כשהיה נשיא, ולא התייצב - כפי שצפו בבית המשפט.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר