השיימינג של פעילי 'הפלג'

ומי ישלם את הפיצויים לקצין החרדי? בעלי הון מסאטמר

650 אלף שקלים פיצויים, הוצאות משפט ושכר טרחת עורכי דין - זה הקנס שהושת על פעילי 'הפלג' בגין השיימינג לקצין החרדי יהודה גליקמן, אך מי שישלם את הפיצויים יהיו בעלי הון מסאטמר (בארץ)

גרפיטי נגד חיילים חרדים (צילום: נת שוחט, פלאש 90)

בית משפט השלום גזר אתמול (ראשון) פיצויים של 650 אלף שקלים לקצין החרדי, יהודה גליקמן, סרן במיל' ולשעבר סגן ראש מדור בני ישיבות, מפעילי 'הפלג הירושלמי', החשודים כעומדים מאחורי הפצת חוברת "הציידים"' אך הבוקר מתברר כי הם כלל לא ישלמו את הקנס.

העיתונאי עקיבא וויס, דיווח הבוקר ב'כאן רשת ב'', כי בעלי הון מחסידות סאטמר, המתגוררים בארה"ב ובלונדון, הם אלו שישלמו את הקנס שהושת על שלושת פעילי 'הפלג'.

כזכור, כפי שסוקר ב"כיכר השבת", האדמו"ר מהרי"י מסאטמר הקים בשנה החולפת קרן כספים שנועדה לטפל ולממן את ההוצאות הקשורות למאבק נגד הגיוס.

כפי שדווח אמש, שופט בית המשפט השלום ברמלה קבע כי הנתבעים - יונה מרצבך ושלמה פיין - יחויבו כל אחד מהם בסכום של 200 אלף שקלים פיצויים, ואילו יחיאל בלוי, נתבע נוסף, יחוייב ב-100 אלף שקל.

בנוסף, יחוייבו השלושה בהוצאות משפט בסך 30 אלף שקל, ובשכר טירחת עורך דין בסך 65 אלף שקל. מנגד, נתבע אחר בפרשה יצא זכאי וגליקמן ייאלץ לשלם לו הוצאות משפט ושכר טירחת עורך דין בסך 15,625 שקל.

התביעה של גליקמן (באדיבות חדשות 2)

השופט כתב בפסק הדין כי "לאחר פרסומה של חוברת "הציידים", התרחש גל הדף אשר מצא ביטוי בפרסומים נלווים, בהצקות והטרדות טלפוניות אשר הסבו לתובע סבל רב. החומרה המוסרית והערכית הרבה בהוצאת לשון הרע הפוגעת בכבודו של אדם".

"לא בכדי אמרו קדמונינו כי לשון הרע הורגת וראו בחומרה רבה את מי שלקה בהוצאתה כלפי חברו" כתב השופט, "במקורותינו הובעה דעה שלילית נחרצת אודות הפסול המוסרי והערכי הקיים באמירת לשון הרע". בשלב זה, ציטט השופט בפסיקתו מספר ציטטות מהמקורות בגנות לשון הרע.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר