מינויים בצה"ל

מפקדו של אלאור אזריה יקודם למח"ט בנימין

סא"ל דוד שפירא, הקצין הדתי הזכור גם כמי שחיסל באומץ את המחבלים בפיגוע בישיבת מרכז הרב, וגם כמי שבשנה האחרונה העיד נגד פקודו אלאור אזריה - יקודם בצה"ל (צבא)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
סא"ל דוד שפירא (צילום ארכיון: מוטי קמחי, ynet)

הרמטכ"ל רב אלוף גדי אייזנקוט הודיע הבוקר (שני) על סבב מינויים של קצינים בדרגות שונות, בהם בכירים במטה הכללי, שחלקם יכנסו לתפקידם החדש תחת הרמטכ"ל הבא.

לתפקיד ראש אגף המודיעין (אמ"ן) ימונה מפקד הגיס הצפוני והמכללות הצבאיות אלוף תמיר היימן, לתפקיד ראש אגף המבצעים ימונה ראש אגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה אלוף אהרון חליוה, לתפקיד מפקד פיקוד הדרום ימונה ראש אגף המודיעין אלוף הרצי הלוי - ולתפקיד מפקד פיקוד המרכז ימונה ראש אגף התקשוב וההגנה בסייבר אלוף נדב פדן.

במקומו של חליוה כראש אגף טכנולוגיה ולוגיסטיקה ימונה ראש חטיבת המבצעים תת אלוף איציק תורג'מן, במקומו של פדן כראש אגף תקשוב והגנה בסייבר ימונה תת אלוף ליאור כרמלי, שסיים לאחרונה את תפקידו כמפקד אוגדת איו"ש, במקומו של היימן כמפקד הגיס הצפוני והמכללות הצבאיות ימונה תת אלוף אמיר ברעם, שסיים בקיץ את תפקידו כמפקד עוצבת הגליל - וראש חטיבת תורה והדרכה תת אלוף מוטי ברוך ימונה למפקד הגיס המטכ"לי במקומו של אלוף יוסי בכר.

גם בדרגת אלופי המשנה הוכרז על שורת מינויים חדשים, כששניים מהם בולטים במיוחד: לתפקיד מפקד חטיבת בנימין שבאזור יהודה ימונה סא"ל דוד שפירא, הקצין שזכור כמי שחיסל באומץ את המחבלים בפיגוע בישיבת מרכז הרב לפני כעשור, ושבשנה האחרונה עלה שוב לכותרות לאחר שהעיד נגד אלאור אזריה ששירת תחת פיקודו. עם כניסתו לתפקידו המבצעי החדש, הוא יועלה כנהוג לדרגת אל"מ.

כמו כן, סא"ל נריה ישורון, יועלה לדרגת אלוף משנה וימונה לתפקיד מפקד חטיבת יפתח שבגולן. בעבר ננזף ישורון לאחר שבעת שירותו כמג"ד גדוד שריון במבצע צוק איתן הוא הורה על ירי פגזים לעבר מבנה בעזה תוך שהוא מתאר את הירי ברשת הקשר כ"מטח כבוד והצדעה" לזכר סרן דימה לויטס, שנהרג יום קודם לכן מאש צלפים מאותו מבנה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר