חוזרת לישראל

קבוצת ספרא תקים בנק פרטי: סכום השקעה מינימלי - מיליוני דולרים

משפחת ספרא, מהיהודים העשירים בעולם, פועלת כעת לשוב לפעילות עסקית מסועפת בישראל, שתכלול הקמת בנקאות פרטית לניהול ושיווק תיקי השקעות למיליונרים (כלכלה, בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
בנק ספרא בברזיל (צילום: Alf Ribeiro / Shutterstock)

קבוצת ספרא, שבעבר שלטה בסלקום ובבנק הבינלאומי, מנהלת בימים אלו שיחות עם בנק ישראל וגופים רגולטוריים נוספים, כדי לפתח פעילות בנקאות פרטית לניהול ושיווק תיקי השקעות בישראל.

אחרי שהקבוצה היהודית העשירה יצאה מפעילות פיננסית בישראל לפני יותר משש שנים, כעת מדווח TheMarker היא עושה את דרכה חזרה ארצה, והפעם במהלך שיפנה ללקוחות ישראלים אמידים, במטרה שיפקידו אצלם את כספם.

הסכום המינימלי להשקעה אצל קבוצת ספרא, שהבנקים שבשליטתה מנהלים נכסים של יותר מ–200 מיליארד דולר, צפוי לעמוד על כמה מיליוני דולרים.

מהלך זה של חזרה לפעילות בנקאות בישראל של ספרא נעשה במקביל לעסקה אחרת עם הקשר ישראלי שקבוצת ספרא מקדמת בימים אלה, במסגרתה היא סיכמה עם בנק הפועלים על רכישת תיק נכסי לקוחות הבנקאות הפרטית הבינלאומית של בנק הפועלים שווייץ בסניפיו בשווייץ ובלוקסמבורג.

'הפועלים' יקבל מקבוצת ספרא תמורת תיק נכסי הלקוחות האירופאים והישראלים שלו בשווייץ ובלוקסמבורג, סכום המוערך ב–27–33 מיליון פרנק שווייצי (98–120 מיליון שקל).

כמו כן, קבוצת ספרא סיכמה בדצמבר 2016, באמצעות ספרא נשיונל בנק אוף ניו יורק, על רכישת תיק הנכסים של לקוחות הבנקאות הפרטית של הפועלים בארה"ב ואמריקה הלטינית שאותו החזיק הבנק בסניף מיאמי, תמורת 16.5 מיליון דולר. - כך לפי הדיווח ב-TheMarker.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר