תקווה בארגנטינה

מסתורין: הצוללת האבודה שידרה 7 אותות

מסתורין אופף את סיפור היעלמותה של צוללת צבאית ארגנטינאית שהקשר איתה נותק ביום רביעי. הלילה דווח כי נקלטו 7 אותות מהצוללת. חיפושים נרחבים אחריה (בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

משרד ההגנה בארגנטינה הודיע הלילה (ראשון) כי הוא זיהה שידור של 7 אותות מצוקה, שככל הנראה מקורם בצוללת הצבאית שנעלמה ביום רביעי בדרום האוקיינוס האטלנטי כשעליה 44 אנשי צוות.

בהודעה הרשמית של המשרד נכתב כי על פי ההערכות, אנשי הצוות בצוללת שידרו את אותות המצוקה שנמשכו בין 4 ל-36 שניות במטרה לחדש את הקשר עם היבשה, קשר שכאמור אבד כבר לפני שלושה ימים. אנשי המשרד פועלים בשיתוף עם חברה אמריקנית שמתמחה בתקשורת לוויינית על מנת לאתר את מיקומה של הצוללת בעת שידור האותות.

הרשויות בארגנטינה טרם הצליחו לגלות את תוכן אותות המצוקה, אך ברוב המקרים צוללות שנקלעות למצוקה מסוגלות לשדר את מיקומן גם דרך אותות רדיו שמועברים לאחר מכן בתקשורת לוויינית.

הצוללת הצבאית "ארה סן חואן" הייתה בדרכה מהנקודה הדרומית ביותר של המדינה באושואיה לבסיס הימי במאר דל פלאטה שנמצאת כ-400 ק"מ מדרום לבואנוס איירס. המשימה של הצוללת הייתה צריכה לקחת 10 ימים, אך כאמור הקשר עמה אבד ביום רביעי האחרון.

בתום 4 ימים של ניסיונות חוזרים ונשנים ליצירת קשר, בארגנטינה מתכוננים למבצע איתור וחילוץ תת-ימי בשיתוף גורמים בינלאומיים. הרשויות בארגנטינה אישרו כי מטוס של חיל הים האמריקני שמתמחה באיתור צוללות עושה את דרכו למקום, ומטוס בריטי נוסף יגיע בימים הקרובים לאיי פוקלנד הסמוכים והם צפויים להשתתף בחיפושים מהאוויר. ממשלת איי פוקלנד הביעה תקווה כי החיפושים אחר הצוללת יסתיימו במהרה ובהצלחה.

ראש הממשלה מאוריסיו מאקרי הגיע לחופה הדרומי של ארגנטינה כדי לעקוב מקרוב אחר החיפושים. שר החוץ של ארגנטינה, חורחה פורי, הודה בחשבון הטוויטר שלו לכל המדינות שהציעו את עזרתן בחיפושים.

בינתיים בצבא ארגנטינה לא מצליחים להבין מה גרם לאובדן הקשר עם הצוללת, אך בכירי חיל הים משוכנעים כי הצוללת עדיין מתחת לפני הים ולא נסחפה ליבשה. מפקד בסיס מאר דה פלאטה, גבריאל גונזלס, אמר כי "לא ניתן לשלול שום דבר. נכון לעכשיו לא מצאנו סימנים לצוללת מעל לפני המים ולכן אנחנו מתמקדים בחיפושים תת-ימיים". גונזלס ציין כי החיפוש מתחת לים הוא הרבה יותר מורכב מאחר והכוחות נדרשים להשתמש בטכנולוגיות שונות לאיתור הצוללת, ומצב הגלים מקשה על החיפושים.

משפחותיהם של החיילים על הצוללת מודאגות מאד ממצבם והן עוקבות במתח עז אחר החיפושים הנרחבים אחרי הצוללת. עד כה הצליחו הכוחות המקומיים לסרוק כ-80% מהאזור שבו על פי ההערכות הייתה הצוללת לפני שנעלמה ממסכי הרדארים הימיים. הרשויות ציינו כי החיפושים נערכו כ-400 ק"מ מחופי המדינה והתפרשו על פני שטח של 300 ק"מ.

3 ספינות ארגנטינאיות עדיין סורקות את האזור, ו-7 נוספות עושות את דרכן לאזור החיפושים. סוכנות החלל האמריקנית, נאס"א, תרמה מטוס תצפית שהיה בדרכו לאנטרטיקה לטובת החיפושים. גם ספינת הסיור הבריטית שמוצבת בקוטב הדרומי עם סונאר הצטרפה למאמצים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר