פתרון יצירתי

שבדיה: לשרוף בגדים מ-H&M במקום פחם

תחנת כח בשבדיה החלה בשנה האחרונה לפעול באמצעות פסולת של בגדים מיצרנית הביגוד השבדית H&M בתוספת אשפה במקום לעשות שימוש בפחם המזהם (חדשות בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

בשבדיה מצאו פתרון מקורי במיוחד להפחתת זיהום הסביבה באמצעות שריפת בגדים פגומים מפס הייצור של H&M או כאלו שהרשת לא מצליחה למכור, בתחנת כוח בשבדיה במקום הפחם המזהם, ככל הנראה לתמיד. כך פורסם בסוף השבוע בסוכנות הידיעות 'בלומברג'.

הבגדים נשרפים בתחנת כוח הנמצאת כ-100 ק"מ צפונית-מערבית לשטוקהולם יחד עם אשפה ביתית ושאריות עץ - ובכך בתחנה כבר לא משתמשים בנפט או בפחם כדי לייצר חשמל. מדובר בתחנת כוח שבשנת 1996 היא צרכה 650 אלף טון של פחם מזהם כך שמדובר בשינוי משמעותי מבחינת זיהום הסביבה.

"עבורינו הבגדים הם חומר שניתן לשרוף", אמר ג'נס נרן, מנהל אספקת הדלק בחברה המפעילה את תחנת הכוח, שנבנתה לפני 54 שנה. "המטרה שלנו היא להשתמש רק באנרגיה מתחדשת או בדלקים מחומרים ממוחזרים". הוא הוסיף כי בשנת 2017 שרף המפעל 15 טון של בגדים מ-H&M לצד 400 אלף טון של אשפה.

שבדיה, כמו שכנתה נורבגיה, מייצרת את רוב החשמל שלה ממקורות מתחדשים. בשבדיה פועלות תחנות כוח הידרו-אלקטריות, חוות טורבינות רוח וגם כורים גרעיניים. אבל כמה תחנות כוח אזוריות עדיין משתמשות בדלקים מזהמים כדי לייצר חשמל בימים החורף הקרים, אז צריכת החשמל במדינה שבסקנדינביה עולה.

על-ידי הפיכת אותן תחנות כוח ישנות לתחנות שיפעלו באמצעות דלק ביולוגי או אשפה, מקווים במדינה להפסיק להשתמש בפחם או בנפט לייצור חשמל עד שנת 2020.

יוהנה דאהל, ראש מערך התקשורת של H&M כתבה בהודעת דואר אלקטרוני לבלומברג כי ברשת בודקים היטב כי הבגדים שמועברים לתחנת הכוח לא מכילים כימיקלים, כדי שלא לפגוע בסביבה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר