"שוב קומבינה"

יאיר לפיד במתקפה נגד יעקב ליצמן. סיבוב שני

היריבים המרים ביותר בכנסת, שאפילו שלום לא מחליפים אחד עם השני, חוזרים לסיבוב שני: ח"כ יאיר לפיד יוצא במתקפה נגד ניסיון נתניהו למנות את ליצמן לסגן שר במעמד שר (פוליטי)

ישראל כהן | כיכר השבת |
ליצמן ולפיד. ארכיון (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)

האויבים הבולטים ביותר בכנסת הנוכחית הם השר לשעבר יעקב ליצמן ויו"ר יש עתיד יאיר לפיד. במסגרת הסכסוך בין השניים, ליצמן אינו מוכן לשוחח עם לפיד ואף אינו משיב לו לשלום.

לפיד היה זה שהגיש עתירה לבג"צ נגד העובדה שבמדינת ישראל כיהן ליצמן כסגן שר במעמד שר, כאשר בית המשפט העליון קבע כי הדבר אכן איננו אפשרי, מה שגרם למועצת גדולי התורה של אגודת ישראל להתכנס ולאשר לראשונה בהיסטוריה כהוראת שעה לקיחת תפקיד שר על כל המשמעויות של הדבר.

ליצמן הרבה ללגלג על לפיד שביקש לפטרו, אולם בסופו של תהליך משפטי העניק לו הכרה רשמית ואף העלאה במשכורת כשהרבי מגור אישר לו לכהן כשר. אלא שבימים האחרונים קטף לפיד את פירות הניצחון המשפטי, כאשר הורה המנהיג הרוחני לשר ליצמן להתפטר מתפקידו זאת עקב האחריות המיניסטריאלית הכוללת מתוקף המשרה גם את החלטות הממשלה בעניין חילולי השבת ברכבת ישראל.

נתניהו על המשבר, הבוקר (צילום וידאו: רועי אברהם, לע"מ; סאונד: בן פרץ, לע"מ)

ליצמן, יחד עם חבריו ראשי המפלגות החרדיות, ובגיבוי ראש הממשלה בנימין נתניהו, עקפו את הבעייה כשהודיעו על חקיקת חוק חדש שיכיר בסגן שר במעמד שר, אולם הערב יוצא לפיד לסיבוב נוסף נגד ליצמן.

לאחר ההודעה על הסיכום בין המפלגות החרדיות ונתניהו, אמר לפיד: "שוב דילים, שוב קומיבינות. בג"ץ כבר קבע שאין דבר כזה סגן שר על תקן של שר, אבל מרוב פאניקה ופחד מהמפלגות החרדיות נתניהו ממשיך לעקם את החוק. בית המשפט קבע כי ראש הממשלה לא יכול בין שלל עיסוקיו לנהל גם את מערכת הבריאות. צריך שר במשרה מלאה. זו לא הייתה פסיקה נגד החרדים זה הייתה פסיקה למען האזרחים".

"לאזרחי ישראל מגיע את שירותי הבריאות הטובים ביותר. זה עניינים של חיים ומוות, מדובר במערכת מורכבת שדורשת שר במשרה מלאה ולא איזה קומבינה פוליטית. ועכשיו באה הממשלה ובגלל כל מיני עניינים פוליטיים מנסה לעשות קומבינה על הקומבינה. ככה לא מנהלים מדינה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר