"נשמיד את המשטר"

ארה"ב מאיימת: "צפון קוריאה מקרבת אותנו למלחמה"

שגרירת ארה"ב, ניקי היילי, איימה כי "צעדי צפון קוריאה מקרבים אותנו למלחמה" והבהירה כי ארה"ב תשמיד את המשטר • צפון קוריאה פרסמה תיעוד משיגור הטיל והחגיגה של קים ג'ונג און (אקטואליה)

שיגור הטיל והחגיגה של קים ג'ונג און (צילום: סוכנות הידיעות הצפון קוריאנית)

לאחר הניסוי בטיל ההוואסונג-15 בצפון קוריאה, המכסה את כל שטחה של ארה"ב, מאיימת ארה"ב כי הצעדים הללו מקרבים אותם למלחמה וכי במצב כזה ארה"ב תשמיד את המשטר בצפון קוריאה.

שגרירת ארה"ב באו"ם, ניקי היילי, תקפה הלילה (חמישי) בחריפות את צפון קוריאה ואמרה כי "צעדיה של צפון קוריאה מקרבים אותנו למלחמה שאיננו מעוניינים בה. למען הסר הספק, אם המשטר יוביל למלחמה - ארצות הברית תשמיד אותו".

בדיון חירום שכינסה מועצת הביטחון של האו"ם, קראה היילי לכל החברות באו"ם לנתק את כל היחסים עם צפון קוריאה וכן לגרש את כל האזרחים הצפון קוריאנים ממדינותיהן. כן קראה היילי לשקול שלילת זכויות של המדינה.

השגרירה היילי קראה לנשיא סין, שי ג'יפינג', "להפגין מנהיגות" ולנתק את אספקת הנפט לצפון קוריאה.

"צפון קוריאה היא איום מתמשך שרק צומח, אף אחד לא יכול להכחיש שקים הופך להיות אגרסיבי וכפייתי כלפי תוכנית הגרעין שלו", אמרה היילי.

שגרירה רוסיה באו"ם, וסילי נבזניה, קראה לצפון קוריאה להפסיק את שיגורי הטילים וניסויי הגרעין ומנגד קרא לארה"ב ולדרום קוריאה להפסיק את האימונים הצבאיים המשותפים מחשש שהדבר יצית את האזור הנפיץ.

"כולנו מודאגים וקוראים לכל הצדדים לעצור את מעגל המתיחות", אמר השגריר הרוסי. "עלינו לקחת צעד אחורה ולשקול בשנית את ההשלכות של כל צעד". השגריר הסיני הצטרף לדברים.

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ צייץ מוקדם יותר על שיחה שניהל עם נשיא סין על "הצעדים הפרובוקטיביים של פיונגיאנג". והבטיח כי "המצב הנוכחי יטופל". במהלך נאום שנשא במיזורי על רפורמת הרמס, כינה טראמפ את שליט צפון קוריאה "כלבלב חולני",

כזכור, צפון קוריאה ערכה אמש שיגור של טיל ההוואסונג-15, שמסוגל לשאת ראש נפץ גרעיני, והכריזה על הצלחת השיגור. הטיל הצליח להמריא לגובה של 4,475 ק"מ והתעופף למרחק של 950 ק"מ עד שנחת בים, ממערב ליפן.

סוכנות הידיעות הממלכתית של פיונגיאנג, פרסמה תיעוד משיגור הטיל וכן תמונות של השליט קים ג'ונג און בחדר הפיקוד, כשהוא נראה מאושר במיוחד מהצלחת הניסוי.

קים אמר כי "מדובר בטיל המתקדם ביותר שלנו שמסוגל לסחוף ראש נפץ גרעיני גדול במיוחד - ולפגוע בכל ארצות הברית", והוסיף כי מדובר ב"פריצת דרך". קים הכריז כי צפון קוריאה היא מדינה "בעלת יכולת גרעינית" וציין כי המטרה - הגנה מפני "הכובשים האמריקנים ומדיניות הסחיטה שלהם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר