פרסום ראשון

נתניהו והחרדים ייפגשו וידונו בכדורגל בשבת

ראש הממשלה בנימין נתניהו וראשי הסיעות החרדיות אריה דרעי, יעקב ליצמן ומשה גפני ייפגשו היום עם ראש הממשלה בנימין נתניהו וידונו בנושא משחקי כדורגל בשבת (אקטואליה)

ישי כהן | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-ט"ז בכסלו תשע"ח | 04.12.17
ארכיון (צילום: יונתן זינדל / Flash90)

ראש הממשלה בנימין נתניהו וראשי הסיעות החרדיות אריה דרעי, יעקב ליצמן ומשה גפני ייפגשו היום (שלישי) בלשכת רוה"מ בכדי לדון בחילולי השבת בכדורגל הישראלי. ל"כיכר השבת" נודע כי הפגישה נקבעה הערב, ותתקיים מחר בשעה 16:00.

ראש הממשלה צפוי - ככל הנראה - לדרוש מהחרדים לאפשר לו את מתן היתר העבודה לשחקני הכדורגל בשבת, בשל העובדה כי מדובר בחלק מהסטטוס קוו ובמשך שנים שיחקו בישראל בשבתות.

יצוין כי בשבוע שעבר הייתה אמורה להתכנס ועדה מיוחדת בראשות רוה"מ בכדי לאשר את קיום המשחקים בשבת, אך ברגע האחרון החרדים הצליחו לדחות את כינוסה ודרשו ישיבה משותפת בנושא בכדי לנסות ולמנוע מצב בו ממשלה - בה הם שותפים בכירים - תאשר לראשונה רשמית קיום משחקים בשבת.

הפגישה מתקיימת כשברקע חוק המרכולים של דרעי שירד היום מסדר יומה של הכנסת בשל החלטת 'ישראל ביתנו' להצביע נגד החוק והקושי של הקואליציה להשיג רוב בהצבעה.

כזכור, בשבוע שעבר מתחו שחקני כדורגל בכירים ביקורת על התנהלות המפלגות החרדיות ובין היתר אמרו: "במשך שנתיים ניהלנו מאבק קשה ומתיש, ולצערנו קיבלנו ​כעת ​סטירת לחי מהמפלגות החרדיות​, נשאר לנו רק גדולי הדור​".

השחקנים סיפרו לראש ישיבת 'כסא רחמים' כי: "ברגע האמת, הכל פוליטיקה, הבעיה היא, שהחרדים חושבים שכדורגל זה משהו רק של חילונים, ולא אכפת להם מזה, הם לא יודעים שהיום יש עשרות שחקנים, שהתחזקו ושומרים שבת, שהניסיון הזה עכשיו יכול להפיל אותם, זאת מבלי לדבר על מאות אלפי הצופים, שגם יחללו שבת בעקבות זאת".

יצוין כי לפני כשלושה חודשים יצא הראשון לציון ונשיא בית הדין הגאון רבי יצחק יוסף בקריאה לחברי הכנסת שלא לאשר את חילולי השבת במשחקי הכדורגל. במהלך שיעורו השבועי פנה הגר"י יוסף והתייחס לכוונתו של נתניהו להעניק אישור למשחקי הכדורגל בשבת: "היתר רסמי, שזה יהיה בהיתר ולא באיסור, היתר רסמי, אוי ואבוי, אם יהיה כדורגל בשבת ויהיה היתר רסמי, כל המקומות כולם יעשו כדורגל, יבואו אנשים עם מכוניות.

הרב הראשי: כדורגל בשבת יותר חמור מעבודות הרכבת

הראשל"צ הוסיף ואמר: "אוי ואבוי הדבר הזה שיעשו, זה יותר גרוע רבותיי מהרכבת. כמה עשו רעש על הרכבת שעובדים בשבת, זה הפועלים שעובדים, לא יודע יהודים, גויים, אבל עשו מזה רעש, נכון? צודקים, ודאי צודקים, זה יותר גרוע. שמה זה רק פועלים, פה זה כל הספרדים שלנו, אחינו הספרדים, מסכנים, ייכשלו בחילול שבת כזה גדול".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר