בעקבות טראמפ

מדינות נוספות מבקשות: להעביר השגרירות

בדידות מדינית? ההודעה המתקרבת של נשיא ארה"ב בדבר ההכרה בירושלים כבירת ישראל מביאה כבר מדינות נוספות שפנו למשרד החוץ בבקשה להעביר את השגריריות (מדיני)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
שגרירות ארה"ב (צילום: ירון ברנר, ynet)

האם לזה קיוו בירושלים? ההחלטה המסתמנת של טראמפ להכיר בירושלים כבירת ישראל גורמת לסחף דיפלומטי ומדינות נוספות ביקשו היום (רביעי) ממשרד החוץ להעביר את השגרירויות שלהן לבירה. לפי הדיווח ב'כאן' רשת ב', נשיא הפיליפינים רודריגו דוטרטה הביע רצון עז להעביר את שגרירותו. כמו כן, דווח כי בין הפניות נמצאת גם מדינה ממזרח אירופה שהעבירה את בקשתה בנושא.

ארצות הברית צפויה להצטרף למספר מדינות שכבר ממוקמות בירושלים: שגרירות בוליביה נמצאת במבשרת ציון, כמו גם שגרירות פרגוואי. השגרירות הכללית של יוון נמצאת בשכונת שייח' ג'ראח ושגרירות קוסטה ריקה נמצאת גם היא בעיר הבירה.

יצוין, כי גם לפי דברי האמריקאים ההעברה של השגרירות תארך כמה שנים לאור סידורי האבטחה וההעברה של מערך גדול כך כך.

בתוך כך, המשטרה מגבירה את היערכותה לקראת ההכרזה הצפויה של טראמפ הערב וההצהרות הפלסטיניות על "ימי זעם". נודע כי בהודעה פנימית שהועברה בין תחנות המשטרה במחוז ירושלים, מתבקשים מפקדי התחנות, קציני המודיעין וקציני הביטחון לעבור למדרג פעילות, הן היום והן מחר, שהינו במתכונת "מגן 3".

לאור זאת, כך נכתב במסמך, נדרשות התחנות לפרוש מחסומי בוקר וערב בהתאם לפקודת המבצע ולהציב שוטרים ומתנדבים במוקדים הומי קהל בשעות הפעילות של אותם מוקדים.

גם האמריקאים נערכים לתוצאות ההכרזה, ברשת ABC דווח כי מספר צוותים של נחתים אמריקאים נשלחו לתגבר את האבטחה על מספר שגרירויות ארצות הברית במזרח התיכון. לפי הדיווח, כל צוות כולל כ-40 נחתים המאומנים במיוחד לסייע באבטחה בשגרירויות אמריקאיות ברחבי העולם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר