עצוב: לא תאמינו כמה עסקים נסגרו במהלך השנה שעברה

עסקים מתחום האוכל מחזיקים במספר גבוה מבין רשימת הנסגרים. על פי הנתונים עולה כי תזרים מזומנים הוא הגורם העיקרי למפלת העסקים הקטנים

(צילום: שאטרסטוק)

קשה להיות שכיר, לקבל הוראות מבוס שלפעמים צעיר ממך, ולסגור את החודש עם משכורת שבקושי מספיקה. הקושי הזה גרם להרבה אנשים להגיע למסקנה שהם חייבים להיות עצמאיים, אך שם הם נתקלים בקשיים שמבהירים להם עד כמה קשים חייו של העצמאי. חברת המידע העסקי CofaceBdi פרסמה נתונים על עסקים בישראל בשנה החולפת. על פי הנתונים השנה הגיע מספר העסקים הקטנים שנסגרו לשיא של 42,860 - עלייה של 2% בהשוואה למספר העסקים הקטנים שנסגרו ב־2015.

היקף הסגירות של העסקים הקטנים שלא הצליחו לשרוד מגיע על רקע סביבה עסקית קשה שאיתה מתמודדים העסקים בישראל בשנים האחרונות.

מהחברה אמרו לישראל היום כי "קיצור ההליכים הביורוקרטיים לפתיחת עסקים הוא פעולה מבורכת, שתעזור בוודאי לפתיחת עסקים חדשים, אולם הבעיה הגדולה של העסקים הקטנים כיום היא פחות היכולת לפתוח את העסק אלא יותר היכולת לשרוד כעסק חי". בחברה הוסיפו ואמרו כי הגורם העיקרי לסגירת העסקים הגואה הוא תזרים המזומנים שמקשה במיוחד על העסקים הקטנים בישראל.

כיום פועלים בישראל כ־501,322 עסקים. כשמתוכם 172 אלף עסקים המעסיקים בין 1-4 עובדים, 35 אלף עסקים המעסיקים 5-9 עובדים, 26 אלף עסקים המעסיקים 10-29 עובדים, 5,400 עסקים המעסיקים 30-49 עובדים, 1,340 עסקים המעסיקים 50-100 עובדים ו־3,582 עסקים המעסיקים יותר מ־100 עובדים. עוד עולה מנתוני החברה כי יותר משליש מהעסקים, 110,625, הם עסקים שמגלגלים מחזור הכנסות של עד 100 אלף שקלים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר