לאחר מחאת השמאל

צה"ל יבדוק הריגת פלסטיני קטוע רגליים בגבול עזה

הריגתו מירי צה"ל של צעיר פלסטיני שרגליו נקטעו מהפצצה ישראלית ב'עופרת יצוקה', זעזעה גורמים בשמאל הקיצוני. כעת מודיע צה"ל על פתיחת בדיקת המקרה החריג (חדשות)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
קריקטורה המהללת את הפגין הנכה שנורה למוות (צילום מסך: מתוך פייסבוק)

נסיבות מותו של מפגין פלסטיני קטוע רגליים שנהרג במהלך מהומות בסמוך לגדר המערכת בעזה ביום שישי, יבדקו מחדש בידי צה"ל. כך לפי הודעת הצבא היום (ראשון).

תחילה, לאחר דיווחי הטלוויזיה הפלסטינית כי שלושה בני אדם נהרגו בעימותים מול כוחות צה"ל, בהם נכה שנורה על ידי צלף צה"ל, פרסם צה"ל הודעה בה הובהר כי הכוחות ביצעו ירי צלפים לעבר מסיתים מרכזיים בתגובה לניסיונות פגיעה בחיילים ובגדר.

אך ביקורת רבה הושמעה בשמאל בעקבות המקרה, בפרט לאור הטענה כי רגליו של ההרוג נקטעו במהלך מבצע עופרת יצוקה. ח"כ אחמד טיבי (הרשימה המשותפת) כתב: "יורה לו צלף ישראלי ישירות לראש של נכה קטוע רגליים. הצלף כנראה פעל בהתאם לקוד האתי של אסא כשר ואיווט ליברמן, אבל התקשורת שמתעלמת וה'שמאל' שיוצא עכשיו לרחובות ועוצם עיניים - לפי איזה קוד אתי הם פועלים?".

פובלציסט הארץ, איש השמאל הקיצוני גדעון לוי, פרסם מאמר תחת הכותרת: "באין רגליים, הצלף ירה בראש": "לאברהים אבו ת'וריא לא היה פלג גוף תחתון. חצי בן אדם, הצעיר בן ה–29, מנקה המכוניות ממחנה הפליטים א־שאטי בעזה, כבר נפצע פעם קשה מהפצצה של צה"ל, במבצע 'עופרת יצוקה' בשנת 2008, ושתי רגליו נכרתו לכל אורכן. מאז הוא היה מרותק לכיסא גלגלים. שלשום השלים צה"ל את המלאכה: צלף ירה בו בראשו באש חיה והרגו".

לדבריו, "השתלשלות התמונות משלשום מחרידה: אבו ת'וריא נדחף בכיסא הגלגלים שלו בידי חבריו, קורא למאבק בהחלטה להכיר בירושלים כבירת ישראל; אבו ת'וריא זוחל על האדמה לעבר הגדר שכולאת את הרצועה שבה הוא חי; אבו ת'וריא מנופף בדגל פלסטין; אבו ת'וריא מניף את שתי ידיו לאות ניצחון; אבו ת'וריא המדמם והגוסס נישא בזרועות חברו; גופת אבו ת'וריא המת מונחת על אלונקה. סוף".

כך או כך, היום כאמור נודע כי צה"ל נעתר לבסוף לקריאות, ופתח בבדיקת המקרה החריג.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר