דחייה בחודש

סגן הנשיא מייק פנס דחה את ביקורו בישראל

מייק פנס היה אמור להגיע ביום רביעי לישראל לאחר שביקורו נדחה מיום ראשון, כעת הוא דוחה את הביקור שוב בחודש בשל הצבעות חשובות בקונגרס האמריקאי בנושא מס (פוליטי מדיני)

פנס בפגישה עם נתניהו (צילום: פלאש 90)

מטוס ה"אייר פורס 2" של סגן נשיא ארצות הברית מייק פנס היה אמור לנחות בשעה 20:00 ביום רביעי בנמל התעופה בן גוריון לביקור במסגרת חיזוק הכרתו של הנשיא דונלד טראמפ בירושלים כבירת ישראל. אולם, גורמים רשמיים בבית הלבן מסרו הלילה (שלישי) כי בשל ההצבעה הצפויה בקונגרס על רפורמת המס של הנשיא דונלד טראמפ, הביקור יידחה בחודש - לאמצע ינואר.

לדברי אותם גורמים, מועד הביקור ייקבע מחדש לשבוע שמתחיל ב-14 בינואר 2018. גורם בבית הלבן הסביר כי "מאחר שההצבעה על הרפורמה ככל הנראה תתקיים מעט לפני חצות ביום רביעי, זה לא מעשי שסגן הנשיא ייסע השבוע".

הגורם הוסיף: "הוא היה מגיע למצרים בחמישי בלילה ואז היה אמור להספיק לבקר בישראל לפני כניסת השבת וצמוד לכניסת מועד חג המולד. לכן, כדי להפיק את המיטב מהביקור, סגן הנשיא ידחה אותו לאמצע ינואר". לדבריו, ג'ייסון גרינבלט, שליחו המיוחד של הנשיא טראמפ למזרח התיכון, עדיין יגיע לישראל כמתוכנן לצורך שיחות בעניין תהליך השלום.

הדוברת של פנס, אליסה פארה, אישרה כי הביקור נדחה. לדבריה: "סגן הנשיא מחויב לראות את רפורמת המס מגיעה לקו הסיום. סגן הנשיא מצפה לבקר במצרים ובישראל בינואר".

מדובר בדחייה השנייה של הביקור. על פי התכנון המקורי, פנס היה אמור להגיע ביום ראשון, אולם הביקור נדחה ליום רביעי. גם בפעם הראשונה היה זה בגלל הצבעות בקונגרס על רפורמת המס שמוביל הנשיא טראמפ, ועל רקע צמצום הרוב הרפובליקני בסנאט בעקבות ההפסד בבחירות באלבמה.

פנס לא היה אמור להיפגש עם נציגי הרשות הפלסטינית ולא לבקר בשטחה, גם בשל העובדה שהם אינם מעוניינים לפגוש בו ואף ניסו למנוע את ביקורו בכנסיית המולד בירושלים,, אך ביקורו נחשב בכל זאת כחלק מהבעת המחויבות האמריקנית לקידום תהליך השלום ושמירה על ביטחונה של ישראל.

גורמים בכירים בבית הלבן אמרו כי ביקורו של פנס נועד לסמל סיומו של פרק ותחילתו של פרק חדש: "כפי שהנשיא אמר בשבוע שעבר, אנו נותרנו מחויבים לשלום כמו תמיד. סגן הנשיא ייחזק את הודעתו הנועזת וההיסטורית של הנשיא על ירושלים".

הגורמים הוסיפו: "אנו מבינים שהפלסטינים צריכים תקופת צינון מסוימת. הנשיא והצוותים שבשטח מסורים מאוד לגיבוש העסקה. כולם מבינים שההובלה האמריקנית של תהליך השלום היא הדרך היחידה". זאת גם בצל האכזבה הפלסטינית מהווטו שהטילו האמריקאים באו"ם על ביטול ההכרה בירושלים כבירת ישראל.

על פי הדיווחים אמש, פנס וצוותו רצו לערוך מסיבת עיתונאים בכותל המערבי או במנהרות הכותל אך רב הכותל, הרב שמואל רבינוביץ' הטיל ווטו על הנושא בטענה כי אין זה מן הראוי לערוך מסיבת עיתונאים במקום קדוש ומתוך החשש כי אירוע כזה יעורר תגובות אלימות מצד הפלסטינים ויביא להסלמה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר