חנכו בית כנסת

הילדים המוסלמים ריגשו בשירת "עושה שלום במרומיו" • צפו

מתפללי בית הכנסת העתיק בהודו, ששופץ, נהנו אתמול מהופעה של מקהלת ילדים מוסלמים ש"הפליאה" בשירים יהודיים וישראליים, וצפתה בהדלקת נרות חנוכה • צפו (מעניין)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
(צילום: עודד ארגון, שגרירות ישראל בהודו / ידיעות אחרונות)

בטקס שנערך אתמול (שני) לכבוד חנוכת בתי כנסת עתיקים שעברו שיפוץ בהודו, ולציון "ההיסטוריה המפוארת של היהודים", הופיעה בבית הכנסת שבעיר כלכותה בהודו מקהלת תלמידים מוסלמים ששרה בעברית שירים יהודיים.

אל בית הכנסת בית אל הגיעו כ-270 חברי הקהילה, שחלקם עדיין מתגוררים במקום וחלקם הם יוצאי הקהילה שכבר עזבו את העיר וטסו במיוחד לאירוע החגיגי מישראל, גרמניה, אוסטרליה, ארה"ב, אנגליה, קנדה וסינגפור.

שליח חב"ד בבנגלור, הרב צבי ריבקין, הדליק נרות חנוכה, ושלושת ילדיו שרו "כל העולם כולו" בהינדו, וגולת הכותרת באירוע הייתה כאמור שירתם של מקהלה של ילדים מוסלמים הלומדים בבית הספר היהודי בעיר.

הם שרו בעברית את "שלום עליכם", "עושה שלום במרומיו" ו"הבה נגילה", לנוכח הקהל המרוגש. לאחר נאומים של נציגי הממשל, נסחפו המשתתפים לשירה ולריקודים - בעיקר סביב ספר תורה שהובא במיוחד מישראל.

נציג הממשל ההודי, אטרי בהטארצ'ריה, אמר בטקס: "אני מכבד את הקהילה ואת המאמצים הגדולים שנעשו בשיפוץ. אעשה כל מה שצריך כדי שהקהילה תשמור על חייה ותשמר את תרבותה. המורשת ההודית והיהודית דומות ומבוססות על אותם ערכים של חום, אכפתיות ואמפתיה".

כפי שפורט בפרסום ב'ידיעות אחרונות', שלושת בתי כנסת העתיקים בכלכותה שירתו לפני כ-150 שנה כ-5,000 יהודים, שרובם הגיעו לעיר מבגדד. כיום הקהילה הגדולה כבר התפזרה ברחבי העולם, ובעיר נותר עשרות יהודים מבוגרים בלבד.

לפני מספר שנים החליטו בעיר לשפץ שניים מהם, בהם בתי הכנסת "מגן דוד" ו"בית אל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר