ירושלים, בירת ישראל

בעקבות טראמפ: גואטמלה תעביר את השגרירות לירושלים

נשיא גואטמלה, ג'ימי מוראלס, הודיע כי שגרירות גואטמלה בישראל תעבור מתל אביב לירושלים זאת בעקבות הכרזת טראמפ • "אני מודיע כי הנחתי את אנשי השגרירות לתכנן את המעבר", אמר (ארץ)

נתניהו ונשיא גואטמלה מוראלס (ארכיון. צילום: חיים צח, לע"מ)

נשיא גואטמלה, ג'ימי מוראלס, הודיע הלילה (שני) כי שגרירות גואטמלה בישראל תעבור מתל אביב לירושלים זאת בעקבות הכרזתו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ על ההכרה בירושלים הינה בירת ישראל.

בחשבון הפייסבוק הרשמי שלו כתב הלילה (שני) מוראלס כי הורה על המעבר לאחר שיחה שניהל עם ראש הממשלה בנימין נתניהו.

"אזרחי גואטמלה היקרים", כתב מוראלס, "שוחחתי היום עם ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו. שוחחנו על היחסים המצוינים של המדינות מאז שתמכנו בהקמתה. אחד הנושאים החשובים שעלו הוא העברת שגרירות גואטמלה לירושלים, ובכך אני מודיע כי הנחתי את אנשי השגרירות לתכנן את המעבר. שהאל יברך אתכם".

בירושלים העריכו לאחר הכרזת טראמפ יכ יהיו מדינות נוספות שילכו בעקבותיו ויכריזו על העברת השגרירויות לירושלים. ההערכה הינה כי איומי טראמפ סייעו לנשיא מוראלס לקבל את ההחלטה שכן ארה"ב מסייעת רבות למדינתו.

ביום שישי התראיין נתניהו לעיתונאי אורן ליברמן מרשת CNN ואמר כי ישראל מנהלת מגעים עם כמה מדינות בנושא. "מה שטראמפ עשה זה סוף-סוף להכיר באמת היסטורית", אמר ראש הממשלה, "ירושלים בירתה של ישראל כבר 3,000 שנה, מאז ימי דוד המלך. היא בירתה של מדינת ישראל 70 שנה. הגיעה העת שארצות הברית תאמר - ואני שמח שהיא אמרה זאת - 'זאת הבירה ואנו מכירים בה'".

גואטמלה, הייתה אחת מתשע המדינות שהצביעו בשבוע שעבר באו"ם נגד היוזמה הפלסטינית לגנות את ההכרה באמריקנית בירושלים כבירת ישראל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר