פיצוץ קרוב?

מייק מאלן: "מלחמה גרעינית בלתי נמנעת"

הדובר, ששימש בתפקיד הצבאי הבכיר ביותר בארצות הברית התייחס בראיון שהעניק לממשל טראמפ ולמתיחות העזה עם צפון קוריאה, ועל הדרך שיבח את אובמה (חדשות בעולם)

(צילום: שאטרסטוק)

מייק מאלן, לשעבר יושב ראש המטות המשולבים של ארצות הברית טען אתמול (ראשון) שארצות הברית וצפון קוריאה קרובות מתמיד למלחמה גרעינית בין שתי המדינות. הדברים נאמרו בראיון לרשת 'איי, בי, סי'. הוא הוסיף כי הוא לא רואה הזדמנות לפתור את המצב בצורה דיפלומטית.

מאלן שעמד בראש המטות המשולבים בתקופת הנשיאים ג'ורג' בוש וברק אובמה. הסביר שהמתח המתגבר בחצי האי קוריאה הוא דוגמה ל"אקלים מסוכן מאוד", לטענתו, שנוצר כאשר הנשיא האמריקני משבש את הגישה המסורתית למדיניות החוץ, כשהכוונה הברורה היא לנשיא המכהן דונאלד טראמפ.

"אנחנו למעשה קרובים יותר, לדעתי, למלחמה גרעינית עם צפון קוריאה ובאזור הזה מאי פעם. אני לא רואה אפשרות לפתור את זה באופן דיפלומטי, בנקודה זו, אלה שיכולים לפגוע בנו מסוגלים לנצל את חוסר הוודאות", הוא הוסיף והתכוון לרוסיה, סין ואיראן", אמר מאלן

עוד הוסיף מאלן, כי רבים מתוך הממשל כמו שר ההגנה ג'יימס מאטיס וראש המטה של הבית הלבן, ג'ון קלי, מנסים למתן את חוסר הוודאות. הוא הסביר שהם עושים זאת בכך שהם משכנעים את טראמפ לקבל החלטות המנוגדות לאינסטינקטים שלו. "הדאגה שלי היא כמה זמן זה יימשך", הסביר.

בהקשר להפגנות המתגברות באיראן שיבח אלן את ממשל אובאמה, שלטענתו טיפל כיאה באירועים שהתרחשו במדינה ב-2009. לטענתו טראמפ והממשל היו קולניים בהצהרותיהם, מכיוון "שהעולם צופה" בממשל האיראני. "אני חושב שההתנהלות בשנת 2009 הייתה מאלפת. בחרנו לא לתמוך באיראן כפי שהיינו יכולים. אני מקווה שכעת נוכל להיות, כדי שאיראן תוכל להמשיך ולהתפתח", אמר מאלן וחשף את עמדותיו האוהדות כלפי איראן.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר