באג

תקלה חמורה במעבדי אינטל תגרום להאטה משמעותית

הבעיה שהתגלתה כבר בחודש נובמבר שעבר נשמרה בסוד. המתחרה של אינטל כבר פרסמה ידיעה לפיה המעבדים שלה אינם סובלים מהבעיה החמורה (אינטרנט ומחשבים)

(צילום: שאטרסטוק)

פגם חמור בעיצוב של מעבדי אינטל, גרם לפרצת אבטחה חמורה, ויחייב תיקון של מערכות ההפעלה למחשבים ולטלפונים סלולריים. הפגם המשמעותי הזה התגלתה כבר בחודש נובמבר ןנשמר עד עתה בסוד. בעקבות גילוי הכשל התכנוני ירד ערך המניה של אינטל בבורסה בניו יורק בארבעה אחוזים.

נסיינים שבדקו את גרסאות הניסוי של מערכת ההפעלה החדשה והמשודרגת של מיקרוסופט לפני הפצתה לציבור בשבוע הבא, גילו כי העדכון החדש יגרום להאטה משמעותית של המחשבים ושל הטלפונים. על פי אותם הנסיינים שעדיין בודקים את הירידה בביצועים, בשלב זה נראה כי הירידה היא בין 5 ל-30 אחוזים, לפי סוג המשימה ודגם המעבד כשהממוצע הוא ירידה של 17 אחוז במהירות של רוב המעבדים. המעבדים החדישים ביותר כוללים רכיב PCID שמקטין את הירידה בביצועים.

הפגם החמור נמצא במעבדי חברת אינטל שהותקנו במחשבים ובטלפונים שיוצרו מלפני כעשר שנים ועד השנה שעברה. הפרצה קיימת בכל המעבדים מסדרות x86-64, ונראה כי יש לתקן את הבעיה ברמה של מערכת ההפעלה או לקנות מחשבים חדשים. בשלב זה יש אמברגו על מידע לגבי הפגם במעבד, כדי למנוע הפצה של מידע על מהות הפרצה ולהקשות על פצחנים לנצל אותה לפני תיקוני מערכות ההפעלה.

הפרצה וההאטה שבאה בעקבות התיקון הדרוש במערכת ההפעלה, ישפיעו על ביצועי חוות השרתים ב"ענן" של חברות כמו מיקרוסופט, גוגל ואמזון. שירותי הענן של מיקרוסופט יאותחלו מחדש ב-10 בינואר למשך מספר שעות, כנראה כדי להכניס את תיקוני מערכת ההפעלה. חברת אמזון תעדכן את המערכות שלה ביום שישי, וכבר הודיעה ללקוחותיה על אפשרות של תקלות בזמן העדכון. עדיין לא נמסר מתי יעודכנו שרתי חברות פייסבוק וגוגל.

המתחרה של אינטל, חברת AMD, המתבססת על אותה טכנולוגיה כמו אינטל, שיגרה מכתבים ליצרני המחשבים בהם סיפרה כי המעבדים שלה אינם סובלים מאותה בעיה.

חברת אינטל עדיין לא מסרה תגובה. לדברי אנליסטים, הפגם במעבדים יהיה סיוט יחסי ציבור עבור אינטל, והזדמנות גדולה לחברת AMD. לפי הערכות, התגובה של אינטל משתהה, בשל חומרת הבעיה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר