הקרב על השבת בהרצליה

נציג 'דגל' מאיים: אפנה לבג"ץ לאכוף את 'חוק המרכולים'

אישורו של 'חוק המרכולים' בכנסת מעורר סערה בעיר הרצליה. בעוד ראש העיר פדלון מתעקש לאשר חילולי שבת בעיר, מאיים איש 'דגל התורה' אלעד צדיקוב לפנות לבג"ץ כדי שיאכוף את החוק (בארץ)

אבי רבינא | כיכר השבת |
צדיקוב, פדלון וגפני. ארכיון (באדיבות המצלם)

חוק המרכולים עבר אמש (שלישי) במליאת הכנסת בקריאה שניה ושלישית, לאחר סאגה ארוכה וממושכת ולא מעט פשרות שהנציגים החרדים נאלצו לקבל לפי דרישת 'הליכוד'.

ראש עיריית הרצליה, משה פדלון, מוביל מאבק עיקש נגד החוק ומאיים בהליכה לבג"ץ באם לא יצליח להעביר חוק עזר עירוני שימנע את אכיפת החוק ויאפשר חילולי שבת. כעת, הנציג החרדי בעירייה, יו"ר סיעת גשר המייצג את 'דגל התורה' – אלעד צדיקוב, מאיים בבג"ץ נגדי על מנת לאכוף בעיר את החוק.

ראש העיר פדלון נראה בשבוע החולף לא מעט בכנסת, שם ניסה לבלום את החוק או לכל הפחות להחריג את עירו. לאחר שהחוק אושר במליאה, הגיב פדלון כי "בהרצליה חיים חילונים ודתיים, בהרמוניה וכבוד הדדי כבר למעלה מ-30 שנה ואני עומד על כך שהסטטוס קוו הזה יישמר".

"ביום ראשון הקרוב", הצהיר פדלון, "נעביר במועצת העיר חוק עזר עירוני בנושא. במידה והחוק לא יאושר על ידי שר הפנים בכוונתי להמשיך בהתנגדות ולהגיע לבג"ץ".

נציג 'דגל התורה', אלעד צדיקוב, הלמוד במאבקים בנושאי דת בעיר מאיים: "צריך לזכור שלהליכה לבג"ץ יש שני צדדים. אם יחליט רה"ע להגיש בג"צ ובכך לנסות להכשיר את השטח לחילולי שבת ולפגיעה בשכבות החלשות שיחויבו בפועל לעבוד ביום המנוחה - הרי שגם לנו ישנה האפשרות והיא תיעשה. סיעת גשר בהובלתי תגיש עתירה מנהלית ובג"ץ שיכפו על ראש העיר לאכוף את חוק המרכולים".

את החלטתו להגשת בג"צ נגדי, נימק צדיקוב כי "כל הליכה להקצנת השיח, לשנאת חינם, לדריסה גסה של סטאטוס קוו, חוקי כנסת ישראל, הקו היהודי של מקימי המדינה, לפגיעה בשכבות החלשות ומסורת העם בישראל- תייצר תמונת ראי. כמים הפנים לפנים.

"ראש עיר שלא יקלוט זאת ויוביל בג"ץ נגד צביונה היהודי של המדינה בכפייה, יקבל תשובת משקל של עתירה מנהלית ובג"צ הפוך שיחייב אותו לקיים את החוק שקבעה כנסת ישראל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר