עם שטריימל ובעקטשע: ח"כ אייכלר בגרעין התורני ביפו

"אייכלר התרגש למראה התחייה היהודית, ואל מול תמונת הבחורים הממשיכים את דרכם של המתפללים החסידיים שפעלו ביפו בימים עברו" סיפרו בלשכתו של חבר הכנסת לאחר הביקור ביפו (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: לשכת אייכלר)

סגן יו"ר הכנסת ח"כ ישראל אייכלר הגיע אמש (מוצ"ש) לביקור בישיבה הציונית-דתית 'שירת משה' שבבית הכנסת החסידי העתיק 'אור ישראל' שביפו.

גבאי בית הכנסת מספרים כי הוא "הוקם על ידי יהודים חסידיים פליטי שואה. רב בית הכנסת היה נכדו של הבעל שם טוב שקרא לבית הכנסת 'אור ישראל' על שם סבו הקדוש. ברבות השנים פסק בית הכנסת מלפעול בעקבות עזיבתם של יהודי המקום. בעשור האחרון שב לפעילות".

ראש הישיבה הרב אליהו מאלי, רב הגרעין התורני ביפו, הציג בפני אייכלר את ההיסטוריה של בית הכנסת העתיק שבו התפללו פליטי שואה שהתיישבו במקום.

בלשכת הח"כ סיפרו כי "אייכלר התרגש למראה התחייה היהודית, ואל מול תמונת הבחורים הממשיכים את דרכם של המתפללים החסידיים שפעלו ביפו בימים עברו. הרב מאלי הציג בפניו את ספר הזיכרון של בית הכנסת ובו חרוטים לעד שמותיהם של מתפללי בית הכנסת מיום הקמתו, חברי הוועד וגבאי התפילה".

ח"כ אייכלר הביע את התפעלותו למראה הבחורים היושבים ולומדים בשעת לילה מאוחרת בלב השכונה הערבית ומקיימים גרעין של חיי תורה ותפילה במוצאי שבת ואמר: "מרנין לב לראות את ההיסטוריה היהודית חוזרת על עצמה ומתפתחת גם במקומות שבהם פסק קול התורה שנים רבות. קול התורה ימשיך להדהד בכל מקום, כפי שמובטח לנו שלא תשכח תורה מפי זרענו וזרע זרענו עד עולם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר