החתול שומר על החלב

ערבים מחברון מתקינים את מצלמות צה"ל

מחדל האבטחה בכבישי יו"ש: ערבים מחברון ללא סיווג ביטחוני נחשפים לפריסת מצלמות האבטחה של צה"ל ברחבי יו"ש דרך החברות בהן הם מועסקים כמתקיני המצלמות (צבא וביטחון)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: ארגון לביא)

הערב (ב') נחשף לראשונה במהדורה המרכזית של חברת החדשות - מחדל ביטחוני חמור בכבישי יהודה ושומרון, חברות קבלניות מעסיקות בפרויקט מצלמות האבטחה ערבים תושבי הרשות הפלסטינית, דבר אשר חושף את כלל המידע על המערך לידי גורמים שאינם מורשים ואף יכול להגיע לידי ידיים עוינות.

אחד ממרכיבי האבטחה העיקריים עליהם מסתמך צה"ל בכבישי יו"ש הנו מערך מסועף של מצלמות אבטחה הפזורות בכבישים ובצמתים השונים. המערך כולל מצלמות אמת, מצלמות דמה וכן מצלמות נסתרות.

הערב נחשף כי מי שחשוף למידע, הנם פועלים ערבים, תושבי הרשות הפלסטינית אשר אינם עוברים סיווג ביטחוני של גורמי ביטחון השדה השונים במשרד הביטחון ובשב"כ.

המשמעות היא כי פועלים שאינם עברו בדיקה של מערכת ביטחון מידע במשרד הביטחון ושאינם מורשים להיות חשופים למידע ביטחוני רגיש, מחזיקים ברגע זה במידע היכן מותקנות מצלמות דמה, היכן מותקנות מצלמות נסתרות, היכן מותקנות מצלמות אמת - מה מספרם, מה איכותם ומה היכולות של המערכת מסבירים בארגון לביא.

בעקבות המידע שהגיע מתושבים ברחבי יו"ש לארגון, תיעדו תחקירני הארגון כי בין השאר מועסקים בבניית המערך ערבים תושבי העיר חברון.

"מדובר במחדל מסכן חיים, זוהי פגיעה קשה בביטחון המתיישבים הנובעת מהתנהלות רשלנית, אנו קוראים לבכירי משרד הביטחון לפעול באופן מידי לעצירת המחדל ובכדי למנוע זליגת מידע מסווג מסכן חיים לידי גורמים עוינים", אומרים הערב בלביא.

"בנוסף אנו דורשים לערוך באופן דחוף חקירה מקיפה של כלל הגורמים אשר נחשפו למערך המצלמות ולבדוק האם מידע מסווג זה כבר זלג לידיים עוינות ו/או לגורמים אשר אינם מוסמכים להיחשף למידע הרגיש, יתכן שניתן עדיין לעצור את הפיגוע הרצחני הבא שמתוכנן ברגעים אלו ואשר מתבסס על מידע הרגיש שזלג." הוסיפו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר