תאונה מחרידה בשומרון

משפחה שלמה נפגעה; אח ואחות - נהרגו, ההורים נפצעו

6 בני משפחת ליפניק מהשומרון נפגעו בתאונה חזיתית עם רכב פלסטיני בכביש 557. אורי ליפניק בת 12 ואחיה רואי בן ה-8 - נהרגו, האם ובן ה-13 נפצעו קשה, האב והתינוק במצב קל עד בינוני (בארץ)

זירת התאונה (צילום: דוברות כיבוי והצלה מחוז יו"ש; צילום וידאו: דוברות המשטרה)

תאונה מחרידה: 11 בני אדם, בהם שישה ישראלים, בני משפחת ליפניק מיישוב בשומרון וחמישה פלסטינים, נפגעו אמש (שלישי) בתאונה חזיתית בין שני כלי רכב בכביש 557, סמוך לצומת שבי שומרון. בתאונה נהרגו הילדה אורי בת 12 ואחיה רואי בן ה-8, וכן צעיר פלסטיני בן 21.

מחקירה ראשונית של בוחני התנועה בשלב זה עולה כי, רכב ישראלי שנסע מכיוון כללי כפר יונה לכיוון שבי שומרון, התנגש עם חזית הרכב בצד ימין של רכב פלסטיני שהגיע מולו מכיוון שבי שומרון. הרכב הפלסטיני, איבד שליטה לאחר שככל הנראה נסע במהירות שאינה מתאימה לתנאי הדרך, פגע במעקה בטיחות נזרק למרכז הכביש וחסם את נתיב הנסיעה של הרכב הישראלי.

כוחות מד"א בסיוע כוח רפואה של צה"ל, קבעו את מותה של הילדה בשטח, ופינו את חמשת בני המשפחה הנוספים לבית החולים 'מאיר' בכפר סבא, שם נמסר כי אחד האחים, בן 8, הגיע ללא רוח חיים.

אם המשפחה, שירלי בת 35, וילד נוסף, הבכור בן 13, נפצעו באורח קשה והם מורדמים ומונשמים. האב, אוהד בן 35, נפצע באורח קל עד בינוני. תינוק המשפחה בן כחצי שנה נפצע באורח קל והוא מטופל במחלקת טיפול נמרץ ילדים. יצוין כי ילד נוסף של המשפחה, בן 4, נשאר בבית עם הסבתא וב"ה ניצל מהתאונה.

התפללו לרפואת אהד חנן בן מלכה, שירלי מלכה בת עליזה, אחיה בנימין בן שירלי מלכה, אלקנה אשר בן שירלי מלכה, בתוך שאר חולי ישראל.

שירה ואוהד ליפקין וחלק מילדיהם
שירה ואוהד ליפקין וחלק מילדיהם (באדיבות המשפחה)
משפחת ליפקין (באדיבות המשפחה)

הצעיר הפלסטיני שנהרג הוא פתחי עבד אלקרים אבו שנב, תושב טול כרם. פצוע פלסטיני נוסף, בן 25, שהיה לכוד ברכב, פונה במסוק צבאי לבית החולים בילינסון בפתח תקווה. שלושה פצועים פלסטינים נוספים, במצב בינוני, פונו לבית החולים בטול כרם.

הדיווח על התאונה התקבל בשעה 23:15. מהמשטרה נמסר כי בוחני התנועה פתחו בחקירת נסיבות התאונה ופועלים עם כוחות משטרה נוספים בשטח לברור נסיבות התאונה.

יהודה האס סגן ראש סניף איחוד הצלה שומרון סיפר: "כשהגעתי לזירה יחד עם פרמדיק וחובשים מתנדבים באיחוד הצלה, צוותי רפואה של המועצה האזורית שומרון, מד"א, כב"ה, הסהר האדום, משטרת ישראל, וצוותי רפואה של צה"ל נתקלנו בזירה קשה של תאונה עם מעורבות רכב פרטי ישראלי ורכב פלסטיני. ברכבים היו עדיין לכודים נפגעים במצבים שונים שחולצו ע"י צוותי כיבוי. ביצענו פעולות החייאה על נערה ישראלית שנפצעה באורח אנוש אך למרבה הצער רופא צבאי נאלץ לקבוע את מותה בזירת התאונה. שאר הנפגעים פונו מהזירה באמבולנסים ומסוק צבאי לבתי החולים".

פרמדיקים של מד"א, ענת גילגל ותומר פיין, סיפרו על התאונה הקשה: "כשהגענו המראה היה מזעזע. ראינו על הכביש שני כלי רכב מעוכים לחלוטין. המקום היה חשוך, גשום ובוצי. כוח רפואה של צה"ל שהגיע התחיל לטפל בנפגעים ובסיוע אמבולנסים שלנו שהגיעו מהיישובים הענקנו טיפול ראשוני לנפגעים וסייענו לחלץ אותם מכלי הרכב. מסוקים של צה"ל נחתו במקום. לאחר מיון הנפגעים בשטח טיפלנו ב-11 נפגעים".

לדבריהם, "נערה כבת 13 הייתה מחוסרת הכרה, ללא דופק וללא נשימה. בסיוע פרמדיקים ורופא צבאי הענקנו לה טיפול רפואי וביצענו פעולות החייאה ולאחר מאמצים נאלצנו לקבוע את מותה במקום. ילד כבן 10 היה גם הוא מחוסר הכרה. הוא קיבל טיפול רפואי מהיר ופונה תוך כדי פעולות החייאה בניידת טיפול נמרץ צבאית לבית חולים. אישה כבת 35 פונתה בהכרה כשהיא סובלת מפציעות קשות והשאר במצב בינוני. הנפגעים מהרכב הפלסטיני קיבלו טיפול ראשוני מכוחות רפואה של צה"ל שסייעו לנו ופונו באמבולנסים של הסהר האדום שהגיעו למקום, למעט אחד מהם שנפגע באורח קשה ופונה במסוק של צה"ל".

(צילום: דוברות כיבוי והצלה מחוז יו"ש)
(צילום: דוברות כיבוי והצלה מחוז יו"ש)
(צילום: דוברות כיבוי והצלה מחוז יו"ש)
(צילום: דוברות כיבוי והצלה מחוז יו"ש)
(צילום: דוברות כיבוי והצלה מחוז יו"ש)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר