מאבקי הדת באשדוד: "ראש העיר מקדם קאנטרי שיפעל בשבת"

במייל בהול ששולח הרב יונה ארליך לחברי סיעת אגודת ישראל בעיריית אשדוד, הוא מתריע על "מכרז קאנטרי של העיריה שמחייב את הזוכה להפעילו גם בשבת" (חדשות, חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

הרב יונה ארליך יו"ר 'משמרת השבת אשדוד', שלח היום (חמישי) מייל בהול לחברי סיעת אגודת ישראל בעיר, והתריע על מכרז קאנטרי של העירייה - שמחייב את הזוכה להפעילו גם בשבת.

"כידוע לחברי מועצת העיר, עירית אשדוד הוציאה מכרז לבניית והפעלת מרכז תרבות וספורט ברובע י"ג אשדוד" טוען הרב ארליך. "בסעיף 42.5 מופיע: ימי הפעילות של מרכז הספורט יהיו בכל השנה, בכל ימות השבוע (א-שבת), לכל הפחות מהשעה 06:00 בבוקר ועד השעה 23:00, למעט ביום הכיפורים בו מרכז התרבות והספורט יהיה סגור, וזאת בכפוף להוראות הדין והרשויות המוסמכות".

"בפרוגרמת התפעול מופיע (במכרז הנ"ל המצ"ב) שהמרכז יכלול: בריכה ובתי קפה, חנות ספורט ואביזרי ספורט משלימיים, מרכז לטיפוח הגוף, ספא וטיפולים, מרכז רפואי תומך לפעולות הספורט, שירות רפואי משלימים כגון: אורתופדיה, פיזיותרפיה, טיפולים אלטרנטיביים, ייעוץ דיאטני, מרפאת שינים וכיו"ב. חוגים - לפחות 30 חוגים - יהיו פתוחים למנויי הקאנטרי והן לקהל הרחב".

הרב ארליך עובר לתאר את הסטטוס של המכרז: "בישיבת 'מועצת העיר' שהתקיימה לפני כחודשיים וחצי בתאריך 8.11.17 (מצ"ב הפרוטוקול) היה דיון בסעיף 6 לסדר היום, התקשרות ללא מכרז מרכז ספורט ונופש (קאנטורי).

"ראש העיר דר' יחיאל לסרי אמר: פרסמנו מכרז 3 פעמים ולא הצלחנו. מנכ"ל העיריה מר אילן בן עדי אמר: 3 פעמים עצאנו למכרז וכשלנו, לא היו מתמודדים במכרז, במקביל הגיעו גורמים באופן עצמאי וגילו ענין, לא יכולנו לדבר איתם אלא א"כ מועצת העיר תסמיך אותנו לנהל מו"מ ולהביא את תוצאות המו"מ לאישור מועצת העיר.

"בתום ההצבעה: ישיבת המועצה הסמיכה את מנכ"ל העיריה מר אילן בן עדי ברוב קולות (17 בעד, 2 נגד, הרב ליברמן נמנע) לנהל מו"מ עם מציעים פוטנציאלים לצורך התקשרות בחוזה השירות להפעלת מרכז תרבות וספורט ברובע י"ג בעיר ללא מכרז, תוצאות המו"מ והחוזה יובאו לאישור נוסף של מועצת העיר".

הרב ארליך חושף כי העירייה פעלה כנגדו ולמרות שהשיג הסכמות לסגירת פארק הנופש אתגרים בשבת, העירייה דרשה את המשך הפעלתו מכוח "הסטטוס קוו". "בחודש מאי 2014 החליטה יו"ר הדירקטוריון 'חופית' החברה העירונית לפיתוח התיירות באשדוד (מצ"ב אישור ההחלטה) לסגור את פארק אתגרים בשבת ובמועדים. בגין ההחלטה פניתי למספר רב של מוסדות וארגונים להביא את תלמידיהם ל'פארק אתגרים' והם החלו להתארגן לכך.

"ברגע האחרון, לאחר ש'פארק אתגרים' פירסמה שהם יהיו סגורים בשבת, החליט ראש העיר והורה להשאיר את הפארק 'פתוח בשבת' בניגוד להחלטת הדירקטוריון, בטענה שמה שפתוח ישאר פתוח. לדבריו: יש סטטוס קוו שמה שהיה פתוח לפני היבחרו לראש העיר בקדנציה הראשונה הוא משאיר פתוח.

"אי לכך", תמה הרב ארליך, "איך יתכן להפר את הסטטוס קוו ולפתוח מרכז תרבות חדש עם קביעה מראש שהמרכז חייב להיות פתוח בשבת (לעיל סעיף 1.), ועוד ניתן למנכ"ל העיריה הידוע בעמדותיו לנהל מו"מ ללא מכרז".

הרב ארליך מתאר את הפרצה הנוראה הצפויה מהפעלת הקאנטרי: "כפי שצוין לעיל בפרוגרמת התפעול, זה אמור להיות פריצה ענקית של חילולי שבת, לא רק בריכה, ספא וכדומה, אלא גם בתי קפה, חנות, מרכזי שירות הכולל ייעוץ דייאטני ומרפאת שיניים וכיו"ב, 30 חוגים שונים. והכל בחסות העיריה בהוראות מחייבות מראש".

הרב ארליך מסיים: "אין מזרזין אלא למזורזין. חייבים לפעול בכל דרך שהיא למניעת הפירצה הגדולה הנוספת של חילולי שבת בעיר, לזעוק את זעקת ה' בפרשת השבוע 'עד אנה'?".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר