"אני לא ניזון מעיתונים"

האב"ד בתביעה נגד הגירוש: "נבדוק אם הם באמת בסכנה"

אב בית הדין שידון בתביעה שמבקשת לאסור על שר הפנים לגרש מסתננים לארצות מוצאם - בראיון ל"כיכר השבת": אם ההלכה תאסור גירוש, המועצת תצטרך להכריע אם על דרעי להתפטר" (חדשות)

אבי רבינא | כיכר השבת |
(צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

שעות לאחר הדיווח על הזמנתו של שר הפנים אריה דרעי לדין תורה בבית הדין 'הליכות עולם', זאת בשל כוונתו לגרש את המסתננים למדינת עולם שלישי, אב בית הדין, הגאון רבי ברוך שרגא, מדבר בשיחה עם 'כיכר השבת' ומבהיר: "אם ההלכה תאסור על דרעי לגרש את המסתננים - הרי שמועצת חכמי התורה תכריע האם עליו להתפטר".

תחילה, הגיב הרב שרגא לדבריו של הגרב"צ מוצפי שנחשפו ב'כיכר השבת' ולפיהם "על בית הדין היה לדחות את התביעה לאלתר", ואמר כי "אני לא ניזון לא מעיתונים, לא מרדיו ולא רואה תקשורת. כשיש תביעה ואני לא יודע על מה מדובר, ההלכה מחייבת אותי לזמן את שני הצדדים ולשמוע את טענותיהם, אנו לא מתעסקים בענייני העולם הזה והמינימום המתבקש הוא לשמוע את שני הצדדים".

הגאון הרב ברוך שרגא (באדיבות המצלם)

הבוקר פורסם ב'כאן' כי ד"ר אורי וייס הגיש תביעה לבית הדין נגד שר הפנים אריה דרעי בשל כוונתו לגרש מסתננים לרואנדה. במכתבו לבית הדין ביקש וייס מהדיינים להורות על "איסור לגרש את מבקשי המקלט או לכלוא אותם או לאיים עליהם בכליאה. זאת ועוד, הריני לבקש מבית הדין הנכבד לאסור כבר כעת על שר הפנים להקדים גירוש או איום להכרעת בית הדין בעניין".

"בוודאי שהוא (דרעי) צריך להיות אמון על פי ההלכה". אומר הרב שרגא. "נשמע את טענותיו, נשקול ונחליט אם מותר לו לגרש אותם או לא. אחרי שנאזין לטיעוניו של אריה דרעי ניתן את ההכרעה".

לשאלת 'כיכר השבת' האם דרעי עצמו מחויב להגיע לבית הדין, השיב הרב שרגא: "כל אדם שמוזמן לבית הדין, חייב לשמוע לדין תורה ולהגיע לדיון. אי אפשר לחמוק מדין תורה, אך אם אין באפשרותו להגיע הוא יכול לשלוח מיופה כוח מטעמו".

הפגנת מסתננים בכנסת, ארכיון (צילום: שלומי כהן, כיכר השבת)

אלו שיקולים יעמדו מול עיניי הדיינים?

הרב שרגא: "צריך לדעת מה הסיכון של אחד שמגרשים אותו למדינה אחרת, יכול להיות שאין לו שום סיכון. אחרי שבית הדין ישמע את טיעוני הצדדים יכול להיות שיתברר כי הם נמצאים בסכנת נפשות. נשקול הכל".

הרב שרגא מתאר אפשרות נוספת שעלולה להתרחש: "נבדוק אפשרות בהלכה שאסור לו לגרש אותם וזה יכול להזיק על ידי כך שאומות העולם יראו שיכולים לגרום נזק ליהודים אחרים, כאן יהיה שיקול לאסור על דרעי לגרש אותם". אומר הרב שרגא.

לסיום הוא אומר: "במידה וההלכה תאסור על דרעי לגרש אותם. הנושא יגיע לפתחם של חברי מועצת חכמי התורה שיצטרכו להכריע האם עליו להתפטר מתפקידו או לא. השיקול שיעמוד לנגד עינינו הוא שיקול הלכתי טהור, אין לנו שום שיקול פוליטי, הכל על פי הש"ס והפוסקים על פיהם אנו חיים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר