החזן היהודי זכה בפרס הגראמי היוקרתי

החזן היהודי-קנדי, גדעון צלרמאיר ממונטריאול זכה השבוע בפרס הגראמי היוקרתי, זאת בשל שירתו עם מקהלתו באלבומו האחרון של הזמר לאונרד כהן ז"ל בשירו הנוגע "הנני" (אנשים)

נתנאל לייפר | כיכר השבת |
החזן גדעון צלרמאיר (צילום: dominic fuizzotto)

בפרס הגראמי היוקרתי שנערך מידי שנה בארה"ב זכה לאחר מותו הזמר היהודי-קנדי הנודע לאונרד כהן ז"ל בקטגורית ביצוע הרוק הטוב ביותר. מי שקיבל את הפרס יחד איתו היה החזן גדעון צלרמאיר מבית הכנסת 'שער השמים' במונטריאול שהוא ומקהלתו השתתפו בביצוע של השיר "You Want It Darker".

צלרמאיר נפגש אמנם עם כהן רק פעם אחת אך התכתב איתו במשך עשר שנים. אביו וסבו של כהן היו נשיאי בית הכנסת של צלרמאיר ולכהן היה חשוב לשמור על קשר גם אם קלוש עם המסורת ועם חזן בית הכנסת.

כשהקליט את אלבומו האחרון לפני שנפטר בגיל 82 החליט כהן לצרף את החזן ומקהלתו לביצוע השיר והם הצטרפו לשירת "הנני" - אני מוכן אדוני בו הצהיר כהן כל הבנתו שהוא לקראת סופו בשל המחלה הקשה ממנה סבל.

הזכייה בפרס הייתה הפתעה עבור החזן היהודי שבדרך כלל אינו נמצא במעמדים מסוג זה, "זה נראה לא אמיתי, מעבר לחלומות הכי פרועים שלי , לא הייתי לחוץ ככה מאז הבר מצווה שלי... זה מלהיב במיוחד עבור המקהלה עבורי ועבור אדם (בנו של לאונרד) שהפיק את האלבום אבל קודם לכם זה כבוד גדול ללאונרד עצמו שלא זכה בחייו בפרס הזה", אמר החזן הנרגש ל"מונטריאול גזט".

כהן שהיה אחד המוזיקאים המפורסמים בעולם שמר על קשר גם אם קלוש ליהדותו ובהופעתו האחרונה בישראל בפארק הירקון הוא בירך בסיום ההופעה את עשרות האלפים בברכת כהנים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר