טראמפ אישר שדרוג למטוס הנשיאותי בשווי 24 מיליון דולר

אוהדי הנשיא מיהרו להגן על ההוצאה הענקית בטענה כי היא נצרכת והכרחית, אך מתנגדיו כבר הצליחו להלהיט את הרוחות כשלטענתם היא מיותרת ויקרה עבור משלם המיסים (בעולם)

הזוג הנשיאותי בפתח המטוס בביקורם בישראל (צילום: פלאש 90)

שמו של נשיא ארצות הברית, דונאלד טראמפ, נמצא כמעט תמיד בראש הכותרות. אופיו הבוטה והישיר, זה שלא עושה חשבון לאף אחד ופועל בדיוק כפי שנראה לו, גורמים להוספת שונאים רבים, גם כאלה שמתחברים לאישיות הכריזמתית שלו,. הפעם, הרכישה החדשה והיקרה של הנשיא מעוררת את זעמם של משלמי המיסים האמריקניים. על פי דיווחים בארה"ב, הנשיא טראמפ אישר תקציב לרכישת מקררים חדשים עבור מטוס האייר פורס 1, שעלותם גבוהה מ-24 מיליון דולרים. רכישת המקררים והתקנתם תוטל על חברת בואינג, שעמלה קשות על שאר השדרוגים הרבים במטוס מאז נבחר טראמפ לתפקיד.

על פי דיווח באתר החדשות defenseone, מיהרו גורמים רשמיים להגן על שמו הטוב של הנשיא ולהסביר את ההוצאה הגרנדיוזית, ואמרו כי המקררים הקיימים במטוס מיושנים ואינם תואמים את צורכי הנשיא ופמלייתו המורחבת. ההצדקה למחיר, כך עולה מהדיווחים, היא שחלקי המקררים עדינים מאוד, וכן מיוצרים באופן ייחודי עבור המטוס ולא נועדו לשיווק מסחרי.

"זה לא עניין קבלני, זה עניין של צורך", הסביר ריצ'ארד אבולפיה, סגן הנשיא בחברת הייעוץ Teal Group. "זה לא גורם לאנשים להתעשר". הוא הוסיף כי לא מדובר במחיר מופקע שביקשה בואינג, אלא בדרישות מאוד ספציפיות וייחודיות מצד משרד ההגנה האמריקאי.

המקררים היקרים הללו אינם מקררים סטנדרטים בהם אנו נתקלים בבתים ואפילו לא בבתי עסק, והם צריכים להכיל כמויות אדירות של מזון שתספיק לצוות הנשיא במשך שבועות. סך הכל, אמורים להיות בהם בכל עת 3,000 מנות, בכדי שלא יהיה צורך למלא אותם מחדש במשך תקופה ארוכה.
לקראת חודש אוקטובר כבר צפויים המקררים להיות מותקנים באייר פורס 1 הנשיאותי וסביר להניח שעד אז יצליח טראמפ לעורר שערוריות גדולות יותר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר