"פשעם של הילדים - שהם חרדים"

תורג'מן מיהר לערוך הצבעה והילדים החרדים ייזרקו לרחוב

מאיר תורג'מן מיהר לקיים הצבעה, בסיומה נאסר על גן הילדים "עזר לחינוך" בשכונת רמות ב' בבירה לעשות שימוש חורג בווילה עבור הגן • דוברו של תורג'מן: בזכותו הילדים יישארו עד סוף השנה (ארץ)

מיהר להצביע. מאיר תורג'מן (צילום: יונתן זינדל - פלאש 90)

תבוסה לחרדים: הגן החרדי "עזר לחינוך" בשכונת רמות ב' בירושלים הנמצא בעין המאבק בין חרדים לחילונים בשכונה - יפונה, ועל מנהלי הרשת למצוא מקום לימודים חלופי לכ-100 ילדים שעלולים להיזרק לרחוב. ל'כיכר השבת' נודע כי על חודו של קול רשמו החרדים בוועדה תבוסה בניסיון להציל את הגן החרדי.

המדובר הוא בגן המשתייך לרשת הגנים "עזר לחינוך" בשכונת רמות ב'. עד כה שכנו הילדים בווילה שאותה שכרה הנהלת הרשת בשל מצוקת מבנים למוסדות עבור הציבור החרדי. כעת, לאחר שהוגשו קרוב ל-200 התנגדויות מתושבים חילונים נגד שימוש בווילה לצורך גן ילדים, דנה הוועדה לתכנון ובניה בעיריית ירושלים בבקשה לאשר שימוש חורג בוילה לצורך המשך לימוד הילדים במבנה.

אלא, שהנוכחות המלאה של חברי הועדה החרדים בדיון לא הועילה, ועל חודו של קול הוחלט לפנות את הגן ולהצביע נגד שימוש חורג בווילה. בין מובילי ההתנגדות היה תושב השכונה, המשנה לראש העיר דב קלמנוביץ.

יו"ר הוועדה מאיר תורג'מן החליט לא לדון בבקשות ובהתנגדויות ולערוך הצבעה, חברי המועצה החרדים - יוסי דייטש, פיני עזרא, אליעזר ראוכברגר, ישראל קלרמן וחיים אפשטיין הצביעו בעד שימוש חורג בעוד חברי האופוזיציה והקואליציה הנותרים הצביעו נגד.

אחת הסיבות לתבוסה החרדית על חודו של קול היא ההחלטה של ראש העיר ניר ברקת להשאיר בידי סיעת 'התעוררות', המחזיקה בארבעה מנדטים, שני נציגים בוועדה בעוד לש"ס החברה בקואליציה עם חמישה מנדטים יש רק נציג אחד בוועדה.

חבר מועצת עיריית ירושלים ישראל קלרמן הגיב בזעם לדברים, בשיחה עם 'כיכר השבת', ואומר כי "בישיבת הנהלת העיר היה מוסכם על כולם כי יש מחסור במבנים עבור הציבור החרדי בשכונה, ואף התקבלה ההחלטה לתת למוסד לבנות מבנה קבע בזמן הקרוב. עד אז צריכים הילדים מקום לימודים מוסדר.

"פלא בעיניי שיו"ר הועדה מאיר תורג'מן בחר להגיע בכבודו ובעצמו לדיון רק בשביל לדחות על הסף את ההיתר להשתמש במבנה. אני אפנה לראש העיר בדרישה לקיים דיון חוזר ולהתיר שימוש במבנה, לא יתכן שמאה ילדים יזרקו לרחוב בגלל מספר התנגדויות שאפילו סירבו לדון בהם".

יו"ר סיעת 'יהדות התורה' בעירייה, אליעזר ראוכברגר, הגיב להחלטת הוועדה ואמר כי "צר לי שרוב חברי הוועדה הרימו יד בעד לזרוק כ-200 ילדים חרדים לרחוב, רק בגלל שהם חרדים. זה כל פשעם וכל חטאם. אילו היה מדובר בילדים שאינם חרדים ההתנהלות וההצבעה היתה שונה. ביקשנו גם לזמן את המתנגדים כדי לשמוע אותם ולנסות להגיע איתם להבנות, אבל הרוב החילוני אפילו לזה לא הסכים. כל מה שהם רצו זה לזרוק את הילדים החרדים לרחוב, ויהי מה.

"חבל וכואב מאד שזו ההתנהגות, וכעת על עירית ירושלים מוטלת האחריות למצוא מקום חלופי ומסודר ל- 200 הילדים הללו. יש הבנות עם ראש העיר ומנכ"ל העיריה שינתנו פתרונות, ואנו דורשים לממש וליישם את ההבנות האלו. לא ניתן למאות ילדים ללכת לרחוב. לא יהיה. יש בשכונת רמות ב' מבני חינוך של בתי ספר ריקים, כיתות רבות פנויות, אז שיתנו את זה לתלמוד תורה עזר לחינוך. לא יכול להיות שמצד אחד מבני בתי ספר ברמות ב' יהיו ריקים או חצי ריקים, ומנגד בית ספר חרדי יושלך לרחוב. ילדים חרדים הם לא סוג ג' או ד'".

מהנהלת "עזר לחינוך" נמסר ל'כיכר השבת' כי "שכונת רמות ב' יש בה רוב חרדי ובכל זאת מיעוט חילוני קיצוני משליט אווירה של פחד ושנאת חרדית, הם רוצים לזרוק את הילדים לים? הם שוכנים בווילה מבודדת שלא מפריעה לאף אחד. חבל שבכירים בעיריית ירושלים נכנעים לטרור של מיעוט הזוי וקיצוני".

דוברו של יו"ר הוועדה מאיר תורג'מן מסר בתגובה: "הילדים הללו היו אמורים להיות ללא מקום לימודים החל ממחר. בפעילות מאיר תורג'מן הילדים יישארו במבנה הקיים עד סוף השנה. עד אז ידאגו להם למקום חילופי, מצוקתם של הילדים היו תמיד לנגד עיניו של מאיר תורג'מן".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר