"חלק קריטי"

חוק מזעזע באיסלנד: 6 שנות מאסר לעורכי ברית מילה

"ברית מילה היא חלק חשוב וקריטי בחיים היהודיים, אין סמכות בעולם שתאסור חלילה על יהודים קיום מצווה חשובה זו", הגיבו רבני אירופה להצעת החוק המחרידה שעלתה באיסלנד (בעולם)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
כלי הברית. אילוסטרציה (צילום: Mendy Hechtman/Flash90)

חברי פרלמנט מחמש מפלגות שונות באיסלנד הגישו לאחרונה הצעת חוק המבקשת לאסור עריכת ברית מילה.

לפי הצעת החוק, ייגזר עונש מאסר של עד 6 שנים בגין מעשה הברית. בנימוקי החוק נכתב, כי ברית מילה מהווה הפרת זכויות של גברים, ורק בהינתן סיבה רפואית מספקת יהיה אפשר לבצע אותה.

"זכות הילד להחליט אם הוא רוצה ברית מילה או לא, ועל ההורים לתת הדרכה נכונה לפי ראות עיניהם בסוגיות הנוגעות לדת", נכתב עוד בדברי הרקע לחוק החדש, ובשל כך רק הילדים יקבלו החלטה על עשיית ברית - כאשר יגיעו לגיל המתאים, שלא מפורט מהו.

כאמור, הצעת החוק הוגשה על ידי נציגים מתוך 63 חברי הפרלמנט באיסלנד המגיעים מתוך 5 מפלגות שונות, כיוזמה שהגיעה לאחר קריאת קבוצת רופאים מדנמרק שאין לגברים לבצע ברית מילה עד גיל 18 לפחות.

מ"ועידת רבני אירופה' נמסר בתגובה: "ברית מילה היא חלק חשוב וקריטי בחיים היהודיים ואין סמכות בעולם שתאסור חלילה על יהודים קיום מצווה חשובה זו".

'וועידת רבני אירופה' (צילום ארכיון: אלי איטקין)

נשיא הועידה הרב פנחס גולדשמידט הוסיף, כי "הגם שהאוכלוסייה היהודית באיסלנד קטנה, אי אפשר להתעלם מן התקדים המסוכן שקובע חוק זה וההשלכות העשויות להוביל חקיקה זו למדינות אחרות. אנו קוראים למקבלי ההחלטות לבטל לאלתר את החקיקה האומללה הזו ולהמשיך ולתמוך בחיים היהודיים ללא כל מגבלה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר