סערה חדשה

"לתושבים החרדים: נילי ישוב חילוני, לא נוח לכם - תעברו"

אחרי אשדוד, סערה חדשה בישוב נילי הסמוך למודיעין עילית: שלטים רבים הוצבו בחזית בתים בישוב עליהם נכתב: "לתושבים החרדים: נילי יישוב חילוני, די לכפיה הדתית" • כל הפרטים (חדשות חרדים)

אבי רבינא | כיכר השבת |
(צילום: באדיבות המצלם)

סערה ביישוב החילוני: היישוב נילי הסמוך לעיר החרדית מודיעין עילית סוער בימים אלו לאחר שבעישוב נתלו שלטים בחזית בתים רבים ובהם מכריזים: "נילי יישוב חילוני, די לכפיה הדתית". בשלטים נוספים נכתב: "היישוב נילי הוא חילוני, אם לא נוח לכם תעברו".

לידי "כיכר השבת" הגיע תיעוד מהשלטים שלדברי תושבים חלקם מתנוססים כבר זמן רב בחזית הבתים ואף גרמו לעימות פנימי בים מיעוט התושבים הדתי לתושבים החילונים. זו כבר תקופה ארוכה שהמיעוט הדתי המהווה כשלושים עד ארבעים משפחות נאבק מול התושבים החילונים על הקמת מקווה חדש ביישוב, המאבק הגיע לבג"ץ שם מתנהל הדיון בחודשים אלו.

בשיחה עם אחד ממובילי המאבק בצד הדתי הוא מזכיר: "בשלטים מפלים ופוגעניים שנתלו בעיר בית שמש, בית המשפט נאבק בעירייה על מנת שתסיר את השלטים ואף הטיל עליה קנסות, למה כאן בית המשפט לא מתערב? מנסים לזרוק אותנו מהיישוב ולפגוע ברגשותינו רק בגלל שבחרנו באורח חיים דתי".

לעומתו, תושב חילוני בשם דוד קסירר ממובילי המאבק נגד התחרדות היישוב אומר ל'כיר השבת' כי "השלטים הם כתגובה לסתימת הפיות של בית משפט מנהלי שקבע כי אסור לנו לדון בנושאי דת בהתכנסויות הפנימיות של היישוב".

קסירר, תושב וותיק של היישוב הסביר ל'כיכר השבת' מדוע הוא חושש מההתחזקות וההתחרדות של היישוב: "אנחנו לא המקום הראשון שהתופעה הזו מתרחשת. כולם מכירים את הסיפור של יישובים חילונים בהם התגנבות יחידים של דתיים וחרדים הסתיימה בסוף בבריחת החילונים משם".

בשיחה עם תושב נוסף הוא רוטן בפני 'כיכר השבת': "היישוב נילי נמצא בסמיכות לעיר החרדית מודיעין עילית, במשך שנים ארוכות התפרנסו אנשי היישוב מתושבי העיר מודיעין עילית שבאו בהמוניהם לבריכה הממוקמת ביישוב. אך כעת, משהיישוב גדל ואנשיו לא זקוקים לחסדי תושבי מודיעין עילית, מאבקי הדת התחדשו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר