פרסום ראשון

הקרע בין הישיבות הסתיים בפגישה דרמטית

סכסוך ממושך תחת פני השטח בין שתיים מהבולטות שבעולם הישיבות הסתיים אמש בהחלטה על שיתוף פעולה חריג בין ישיבות קפלן - 'נתיב דעת' לוולפסון - 'נתיבות חכמה' (חרדים)

(צילום: ג'ף כהן ובאדיבות המצלם)

אמש (מוצ"ש) התקיימה פגישה במעונו של הגאון רבי דניאל וולפסון ראש ישיבת 'נתיבות חכמה', יחד עם הגאון רבי ניסן קפלן ראש ישיבת 'דעת אהרון'׳, הישיבה החדשה שצפויה להיפתח כישיבת 'בת' של ישיבת 'נתיב הדעת'. רבי ניסן קפלן הוא בנו של הגאון רבי נפתלי קפלן מקים ישיבת 'נתיב הדעת'.

בפגישה הוחלט כי ישיבת 'נתיבות חכמה' תיקח חלק בלתי נפרד בייסוד הישיבה החדשה 'דעת אהרון' שתיפתח בקיץ הבעל"ט ע"ש מרן הגראי"ל זצוק"ל.

בזמן קיץ יפתח תלמידו המובהק של הרב נויבירט זצוק״ל בעל מחבר ספר שמירת שבת כהלכתה, הגאון רבי ניסן קפלן בנו של המשגיח הגה״צ הרב נפתלי קפלן את הישיבה החדשה לבני הקיבוץ בשלב ראשון ובאלול לשיעור א׳.

על פי הסיכום בישיבה אמש, הוחלט כי ישיבת ״נתיבות חכמה״ תשלח לייסוד הישיבה לכל הפחות מניין בחורים מבחירי הישיבה לצד קבוצה של אברכים בוגרי הישיבה שיקלטו בכולל המבוקש אשר יהיה בבית המדרש בישיבה החדשה.

בפגישה נכחו גם הרשמים שלמה גליס ומשה חמד האחראים על הרישום לישיבה החדשה, כמו כן, נכח ר׳ אהרן הבר האחראי על רישום התלמידים בישיבת ״נתיבות חכמה״ מאז הקמתה ועד היום, וסיכמו לגבש יחדיו את הקבוצה הנבחרת הנ״ל.

כאמור, הישיבות וולפסון וקפלן נחשבו עד היום כמתחרות ביניהן ועל כן שיתוף הפעולה כעת מוגדר כחריג במיוחד בעולם הישיבות.

שתי הישיבות המדוברות פתחו את שעריהן באותה תקופת זמן ופנו לאותו קהל בציבור הליטאי כאשר מאחורי הקלעים התנהל בכל תחילת עונת הרישום קרב של ממש בין רשמי הישיבות שביקשו לגייס את הבחורים הטובים לישיבה למענה עבדו.

לא פעם היו כעסים וטרוניות מצד ראשי 'קפלן' על 'וולפסון' וכן להיפך על שימוש בשיטות שונות והפעלת לחץ על הורים ובחורים להגיע דווקא לישיבה אותה ביקשו להאדיר.

כעת התחלפו היוצרות וראשי שתי הישיבות שעד אתמול התחרו זו בזו באופן מוצהר ייאלצו לשתף פעולה ולעבוד יחד כתף לצד כתף במטרה להצליח.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר