עזה רותחת

ארגוני הטרור מעריכים: סבירות של 95 אחוזים שתפרוץ מלחמה עם ישראל

האם ישראל מתכוונת לנצל את התרגיל הגדול שיוצא היום לדרך באזור הדרום, כמסווה למלחמה חדשה עם עזה? כך לפחות בטוחים בארגוני הטרור שהכריזו על כוננות על (ביטחון)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
מפגן חמאס בעזה (צילום: Nasser Ishtayeh/Flash90)

יחיא סינוואר, מנהיג חמאס ברצועת עזה, הורה להיערך למלחמה עם ישראל בטווח הזמן המיידי והכריז על כוננות כללית.

על פי הדיווח בעיתון 'אל חיאת', בחמאס ובשאר הפלגים ברצועה מעריכים בסבירות של 95 אחוזים כי צה"ל ינצל את התרגיל הגדול שאמור להתקיים השבוע בדרום לצורך פתיחת חזית מול עזה.

בשל תרגיל זה, שיוצא לדרך הבוקר (ראשון), הורה ארגון הטרור על פינוי כל בסיסיו ואף פרש מחסומים ברחבי רצועת עזה.

כזכור, התרגיל תוכנן מראש כחלק מגרף האימונים של צה"ל. מטרתו: שמירת הכשירות, המוכנות והכוננות לחירום ביחידות פיקוד הדרום, זרוע היבשה והרשת הלוגיסטית בזירת הדרום, בסדיר ובמילואים.

כמו כן, במסגרת התרגיל, שצפוי להסתיים ביום רביעי הקרוב, יופעל 'חייגן' טלפוני לגיוס אנשי מילואים ותורגש תנועה ערה של רכבי ביטחון באזור עוטף עזה.

בתוך כך, ב'חדשות עשר' דווח, כי צבא ארצות הברית החל בפריסה נרחבת של מערכות ליירוט טילים בשטחי ישראל, במסגרת תרגיל "ג'וניפר קוברה 18" בשיתוף כוחות צה"ל.

הצבת מערכות 'כיפת ברזל' ליירוט רקטות (צילום ארכיון: דובר צה"ל)

המהלך אותו ידמו השבוע בצבאות שתי המדינות, הוא מלחמה בכמה זירות במקביל, מדרום ומצפון יחדיו, במסגרתה משוגרים לעבר העורף הישראלי אלפי טילים ורקטות.

כזכור, בשבועות האחרונים נשמעו בבירור איומי תקיפה בלבנון מצד ראש הממשלה בנימין נתניהו בפגישתו המיוחדת עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, במידה ואיראן תממש את תוכניתה להקמת מפעלי טילים מדויקים על אדמת השכנה מצפון, עבור חיזבאללה.

לאחר מכן אף הגיעה לישראל משלחת של חברי המועצה לביטחון לאומי הרוסית, לדיוני המשך בבקשת ישראל למנוע את הלחימה באמצעות לחץ שתפעיל רוסיה להניא את איראן מכוונתה זו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר