תעודות כבוד ופרסים

מעמד "כבוד חכמים ינחלו" בישיבת מכנובקא בעלזא באלעד • תיעוד

מעמד רב רושם נערך באלעד ובו התעטרו עשרות מבחורי הישיבה לצעירים מצוינים מכנובקא בעלזא בעיר, בתעודות כבוד לאחר שנבחנו על מסכתות פסחים, מכות וברכות (חסידים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(צילום: יהושע פרוכטר)

מעמד רב רושם נערך ביום שני האחרון באולם העירוני באלעד ובו התעטרו עשרות מבחורי הישיבה לצעירים מצוינים מכנובקא בעלזא בעיר, העומדת בנשיאות כ"ק האדמו"ר, בתעודות כבוד לאחר שנבחנו על תלמודם בשנה החולפת – מסכתות פסחים, מכות וברכות, אצל גדולי ישראל.

הבחורים נבחנו אצל הגאון רבי שרגא פייבל ויינברגר, הגאון רבי מאיר לוריא, הגאון רבי מרדכי גרינפלד, הגאון רבי אברהם הכהן והגאון רבי אברהם יעקב איצקוביץ, אשר הביעו בהתרגשות את התפעלותם מבקיאותם של הצורבים הצעירים, אשר גילו ידיעות מעמיקות ומקיפות.

פתח והנחה את המעמד הנכבד הרה"ג רבי יואל שוורץ, ר"מ עיון בישיבה, אשר קידם בברכה את פני האורחים הנכבדים ובהם הוריהם וזקניהם של חתני המעמד המופלגים, שהטריחו עצמם ובאו מקרוב ומרחוק כדי ליהנות מפרי הילולם.

המשגיח הרוחני הרה"ג רבי מרדכי פולק בירך את חתני הערב אשר התייגעו על תלמודם בהתמדה במשך כל ימות השנה. כן העלה על נס את פועלם המבורך של כל העושים והמעשים למען החזקת הישיבה על תילה, ובראשם הנגיד הרבני הגה"ח רבי אלי' ענגלענדער מלונדון, עמוד התווך של השיבה, אשר הגיע במיוחד לפאר את המעמד לרגל שמחת נישואי נכדו.

בדברי גראמען מיוחדים שנחרזו באמנות ע"י הבדחן הר"ר פנחס גרינפלד הועלו רגשי הקהל לרגל המעמד הגדול בו משולבות בחדא מחתא שמחת התורה ושמחת הנישואין בבית ראש הישיבה הגרי"י ענגלענדער, המסור בכל לב ונפש למען הישיבה והבחורים.

הרה"צ רבי אהרן רוקח, רבה של קהילת מכנובקא בעלזא באלעד ובן כ"ק האדמו"ר, נשא דברי ברכה מענייני דיומא וקישר את מעמד סיומי המסכתות לשמחת השבע ברכות.

בחרדת קודש נשמע משאו הנשגב של האדמו"ר, שהגיע במיוחד לפאר את המעמד, אודות עמל התורה מתוך יראת שמים טהורה והדרך להשיג את קנייני התורה כראוי וכיאות.

הרה"ג רבי געציל ענגלענדער, ר"מ בישיבה, נשא דברי ברכה בהם העיד על גודל עמלם של הבחורים המופלגים בתורה. כן העלה את זכרו של אביו, האי גברא רבא הרה"ג רבי יששכר דב ענגלענדער ז"ל.

בברכת המזון כובד סב החתן הנגיד המפואר הגה"ח רבי אלי' ענגלענדער.

לקראת חלוקות התעודות נשא דברים נלהבים ראש הישיבה הגאון רבי יעקב יהושע ענגלענדער, בגודל מעלתם של הבחורים המופלגים, אשר הכרת פניהם ענתה בהם כי עתידים הם לגדול לאילנות מלבלבים בכרם בית ד'.

בהמשך נקראו עשרות הבחורים המצוינים לעלות ולקבל את תעודות ההוקרה והפרסים הנכבדים מידיהם של יושבי במת הכבוד.

כמו כן השתתפו במעמד: כ"ק האדמו"ר מנדבורנה אלעד, כ"ק אדמו"ר מוהרש"ש בידרמן מלעלוב, כ"ק אדמו"ר מטעמישוואר, רב העיר הגרש"ז גרוסמן, הגרי"ז הורביץ רב קהילות החסידים באלעד, הגרש"פ ויינברגר רב שכונת אור ישראל, הגר"א סופר רב ק"ק ערלוי, הגר"פ בידרמן רב ק"ק לעלוב, הגר"נ גלנץ רב קהילת 'חסידים', הגה"צ רבי נחום כהן מירושלים, הגרא"ד נישטאט רב קהילת החסידים נוה יעקב, הגרד"מ וינשטוק ראש כולל קהל חסידים, ר"י ויז'ניץ הגר"י ברכר, ר"י מבצר התורה קרטשניף הגרי"נ שטרום, מנהלי ת"ת קהל חסידים ערלוי וצאנז, בנוסף השתתפו ראש העיר ישראל פרוש, וחברי הנהלת העיר חיים מאיר כץ מנכ"ל מוסדות ויז'ניץ, שמואל גרוסברד, מרדכי בארי מנהל מחלקת חינוך, המחותנים הנכבדים ועוד.

לקראת סיום המעמד יצאו תלמידי הישיבה ורבותיהם בריקודים נלהבים בליווי כלי זמר לשמחת התורה ושמחת חתן וכלה במשך שעות ארוכות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר