חשיפת "כיכר השבת"

פרסום ראשון: בית המשפט עוצר את הבנייה בגינת המשחקים

התושבים בבית וגן שסערו על עקירת גן השעשועים האחרון באזור, לטובת בניית תלמוד התורה השכונתי, כפי שנחשף ב"כיכר השבת", יכולים לרשום לעצמם הישג משפטי ראשון (חרדים)

אבי רבינא | כיכר השבת |
שטח המריבה (באדיבות המצלם)

פרסום ראשון: בית המשפט המחוזי בירושלים מוציא היום (שני) צו ביניים לעיריית ירושלים, בו הוא אוסר על תחילת הבנייה בשכונת בית וגן עבור תלמוד תורה 'אחיעזר', על שטח גינת המשחקים האחרונה באזור.

צו הביניים בא בעקבות עתירה מנהלית שהוגשה כזכור נגד העירייה בשל פינוי הגינה הציבורית ברחוב אבוהב באישון לילה, כפי שנחשף ב'כיכר השבת', לטובת מבנים נוספים עבור תלמוד תורה הוותיק 'אחיעזר'.

הצו אוסר על העירייה להתחיל לבנות בשטח הגינה בחודש הקרוב, עד לדיון בנושא. בשבוע שעבר פורסם כאמור ב'כיכר השבת' כי העירייה פינתה גינה ציבורית הקיימת ברחוב אבוהב שנים רבות לטובת בניית המבנה לתלמוד תורה אחיעזר, הסיבה: מדובר בשטח חום עליו היה תכנון בניה מוקדם עבור התלמוד תורה.

לאחר הפרסום, הודיע סגן ראש העיר יצחק פינדרוס על התפטרותו מתיק שפ"ע כמחאה על פינוי הגינה מאחורי גבו ללא התייעצות מוקדמת, תוך מהלך חד צדדי. בפני בית המשפט טענו התושבים המיוצגים על ידי עו"ד יוסי חביליו כי העירייה עשתה מחטף מול התושבים.

לדברי אחד מהם: "העירייה בחרה לבנות את הבניין דווקא במקום הזה ולהחריב גינה שקיימת במקום כבר שנים רבות, בזמן שבשטח בית הספר שמשתרע על 3.8 דונם יש מספיק שטחים לבנות בניינים לתלמוד תורה במקום אחר".

השופטת דנה כהן-לקח קבעה כי הדיון הבא ייערך בעוד כחודש. עד אז אסרה כאמור השופטת על עיריית ירושלים להתחיל בבנייה בשטח הגינה.

עו"ד חביליו מסר: "השופטת קיבלה את טענותינו על כך שהריסת גינת המשחקים מעוררת טענות ראויות והורתה על השארתו בתוקף של צו הביניים המונע את המשך ביצוע העבודות במתחם. מדובר על הישג גדול לתושבים שנאבקים על זכותם לגינת משחקים ולאיכות חיים מול דורסנות העירייה. אמשיך לעמוד לצידם של כל תושבי העיר, מכל השכונות והמגזרים אל מול עירייה אטומה וצינית שכל פעולותיה מוקדשות לריצוי פוליטי של חברים בקואליציה ולא לדאגה כנה לתושבי העיר. כשאבחר לראשות העיר, העירייה תחזור לפעול למען התושבים ולא יהיה עוד צורך בעתירות ובהחלטות שכאלו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר