התבטאות מפתיעה

הנשיא ראובן ריבלין: יש אנשים שנהרגים באוהלה של תורה

בעוד הפוליטיקאים עמלים על חוק הגיוס, נשיא המדינה ראובן ריבלין מפתיע עם מסר חד ונוקב: "יש אנשים שבאמת לומדים ונהרגים באוהלה של תורה ואסור למנוע מהם אפילו דקה של לימוד" (בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
הנשיא ריבלין והחיילים החרדים, היום (צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ)

לקראת חקיקת חוק הגיוס החדש, נשיא המדינה ראובן ריבלין יוצא בהצהרה מפתיעה שמעבירה מסר חד ונוקב למחוקקים: "יש אנשים שלומדים ובאמת נהרגים באוהלה של תורה ואסור לבוא ולמנוע מהם אפילו דקה אחת של לימוד".

במסגרת ביקורו היום (שלישי) בבסיס הובלה של צה"ל, נפגש הנשיא גם עם החיילים החרדים מפלוגת "אבירי השחר" ועם רבני עמותת "נצח יהודה" שמלווים את החיילים החרדים במהלך שירותם הצבאי.

בשיחתו עם חיילי הפלוגה החרדית אמר הנשיא: "אני רואה ביכולת של כל אדם לקיים את אורח חייו על פי מצפונו וגם לשרת בצה"ל משימה של כולנו. זוהי משימה ראשונה במעלה".

הנשיא ריבלין והחיילים החרדים, היום (צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ)

ריבלין הצהיר והכריז: "אני יודע ומבין שיש אנשים שלומדים ובאמת נהרגים באוהלה של תורה ואסור לבוא ולמנוע מהם אפילו דקה אחת של לימוד מפני שהם אותם אנשים שיכולים לעשות זאת, שיכולים להתעלות לרמות כאלה".

"יחד עם זה", הדגיש ריבלין, "כולנו מבינים שצריך להיות שותפים ליכולת שלנו להתגונן כי עדיין יש רבים משכנינו שלא רואים את קיומנו כאן כדבר מובן מאליו. עוד יותר מזה, הם חושבים שהם יכולים לגרש אותנו מכאן. והיכולת שלנו גם לקיים את הכלכלה, את החברה, וגם את היכולת לגדל תלמידי חכמים משותפת לכולנו ואנחנו צריכים להיות מעורבים ועסוקים אלה באלה".

לדבריו: "אני שמח ביותר על היכולת של צה"ל, גם כמובן לקיים את בטחונה של מדינת ישראל וגם לעזור לכל אלה מבנינו אשר כאשר הם מתגייסים לצה"ל הם זקוקים גם למעטפת של סיוע. אנחנו יכולים במדינתנו לקיים את צבא העם תוך כיבוד הרצון והחובה לאפשר לכל בן אדם ובן אדם גם לחיות לפי אמונתו. אני שמח שיש לכם מוטיבציה ויכולת לשרת מבלי שתצטרכו חלילה לוותר על איזו שהיא מבין האמונות שלכם. ברוכים תהיו".

הנשיא והחיילים (צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ)

רבני 'נצח יהודה' ציינו בפני הנשיא כי "למפגש של הנשיא עם החיילים החרדים נודעת חשיבות רבה משום שהוא מהווה עידוד ותמיכה בחיילים שבחרו להתגייס לצה"ל למרות הלחצים הגדולים שמופעלים עליהם וההתקפות נגדם על ידי קיצוניים בשולי הציבור החרדי".

לדבריהם: "המסר של הנשיא של שילוב מתוך הידברות חשוב לא פחות לאור קריאות של קיצוניים משני הצדדים אשר מסכנות את חוסנה של החברה הישראלית ולכידותה. בתור מי שמלווים את החיילים החרדים מזה למעלה מ-18 שנה אנו יודעים להעריך את חשיבותו של מסר זה. אך ורק שיתוף פעולה תוך רגישות לצרכי החברה החרדית יכול להביא לשילוב מיטבי של חיילים חרדים מתאימים בצה"ל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר